Beginnersvraagjes

En bij de volgende BAG update ?
Verschijnt dan weer het oude gebouw ?

Ik hoop het niet.
Ik dacht trouwens dat BAG uitging van het grondbeslag en niet van daklijsten…
er zouden dan dus eigenlijk al twee gebouwen moeten staan.
Tenzij men het perron ook als grondbeslag rekent, maar dan klopt de huidige import ook niet.

De overkappingen komen niet mee met de BAG, want die registreert ze gewoon niet. Die kun je dus apart intekenen als building=roof Kijk maar eens naar tankstations.
Vaak zie je dat nieuwe mappers hun huis vergroten omdat ze dan de carport e.d. willen meenemen.

Dus als ik om een BAG import van station Ede-Wageningen vraag dan zou ik twee gebouwen (+ een bloemenkiosk) moeten krijgen?
De BAG-viewer toont slecht één gebouw.

Nee, het pand staat nu in OSM zoals het ook in de BAG staat.
Je moet het zelf aan stukken knippen als je het beter weet dan de BAG.
In zo’n geval zou ik nog een note er bijzetten als
note=BAG-pand in stukken geknipt
of zoiets. Dat weet de mapper die BAG-panden importeert dat de plaatselijke mapper het heeft aangepast.

Eerst daar de boel maar eens fotograferen; het schijnt ondanks nieuwbouw plannen, nog wel even te blijven staan.

Wat bedoelt men (JOSM validatie) met:

Waarschuwing:
Soortgelijk benoemde wegen (1)
2 wegen: Parkweg (4 knopen), Kerkweg (6knopen)

Zie: https://www.openstreetmap.org/way/6953778#map=19/52.02725/5.66001

Het is als er 2 wegen vlak heel dicht bij elkaar liggen met vrijwel dezelfde naam. Het is denk ik vooral bedoeld om typfouten te vinden. Laatst kwam ik zo nog een fietspad naast een weg tegen waarvan de naam zonder hoofdletter was.

Niets aan de hand… het komt omdat er wegen in de buurt liggen die ongeveer dezelfde naam hebben.
Josm zet je nu dus op het verkeerde been.
Verlengde Parkweg en Parkhof.
Soms tagt iemand Dorpstraat en Dorpsstraat… Josm ziet dat direct. Een enkele keer is het wel goed.
Koekoekendijk gaat over in Koekoeksedijk. Dat is dan correct, maar JOSM is het er niet mee eens. Het zij zo. :slight_smile:

Grappig!
En bedankt voor de verhelderende antwoorden!

Hoe tag je deze

traffic_sign=nl:quatsch ?

fotos online delen
De rood-witte markering ken ik (die liggen hier in de Sysselt in de modderpoelen:)) maar de gele of blauwe met die groene resp. rode driehoek waarvan zijn die?

De vorige vraag staat nog open en ik heb al weer een nieuwe.

Hoe tag je deze ‘landcover’ ?

Het is in het bos Sysselt bij Ede en ik vermoed dat er weer natuur moet verschijnen, al lijkt het hier en daar of men zijn uiterste best doet dat te voorkomen :frowning:

Ik zou het nog ff openlaten, anders blijf je omtaggen!

Ik wou dat het waar was.
Hier staat de komende twee jaar niets dat een naam kan krijgen en het ligt er al minstens een jaar zo.

Hoe kan je controleren of een weg werkelijk niet openbaar is of dat mensen er zo maar een bordje art. 461 op gehangen hebben?

(Het gaat om de Haselweg Bennekom.)

Ik zou het niet weten, de gemeente? Zo te zien (GSV) is het een weg die toegang geeft tot meerdere woningen dis sowieso erfdienstbaarheid aan de orde. Of je als alleen dat aan de orde is ook als niet bestemmingsverkeer daar overheen mag?

Ik vond het een beetje vreemd: een doorlopende eigen weg met een artikel 461 bordje, maar wel met een officieel straatnaambord en een postcode.

Of je komt op de gemeentegrens en daar verandert de naam.
In mijn eigen buurt (Roeselare, België) gaat de Honzebroekstraat te Roeselare over in de Honzebrouckstraat op Hooglede…

Zag toevallig in de buurt dat iemand zoiets getagd heeft als man_made=clearcut:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:man_made%3Dclearcut

Dat lijkt me een mooie tag. Ik zag op het nieuws dat er meer clearcuts bijkomen de komende tijd dus het is handig als we daar een tag voor hebben.
Ik zou natural=scrub ook er bij zetten om aan te geven dat het land niet wordt onderhouden en de natuur zijn gang kan gaan.