fouten in de map

Goede dag.

Bij het fietsen van mijn routes door Nederland kom ik de laatste regelmatig fouten tegen in de knooppunten routes, m.a.w. de knooppunten en de OFM kloppen niet.

Ik heb in het verleden geprobeerd om dat zelf te verhelpen op de kaart maar dat ging , gelooft ik niet helemaal goed. Er kwam commentaar op, en lezend op het forum over nieuwe mappers houd mij tegen om het zelf te proberen.

Daarom deze vraag. Is er iemand die de veranderingen in het veld die ik tegenkom op de OFM wil veranderen? Dan weet ik zeker dat het goed komt.

Ik hoop dat je mijn probleem begrijpt.

Hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Pollewop

Welkom op het forum Pollewop…
Je kunt op de standaardkaart www.openstreetmap.org opmerkingen plaatsen. ( De ballonnetjes) Er wordt regelmatig op gekeken en wellicht wordt het opgepakt door een ervaren mapper.
Voor het bewerken van knooppuntroutes zijn wel bepaalde skills nodig, want dat is helaas geen beginnerswerk.
Beginnersfouten worden niemand kwalijk genomen, maar onbedoeld gaat er vaak iets stuk.
Niet iets om mee te beginnen. OSM heeft nu eenmaal een steile leercurve.

De vraag wordt af en toe wel eens gesteld of routerelaties wel op de kaart van OSM thuishoren. Het is nu eenmaal zo gegroeid en voor de juiste routering zijn ze reuze handig.
Je kunt natuurlijk ook de “fout” hier bespreken en dan pikt iemand het vast wel op.
Je plaatst dan de hyperlink in het stukje zodat we niet hoeven te zoeken.
Wanneer je voldoende ervaring hebt kun je ook zelf aan de slag… of je vraagt op het forum of iemand je edits wil nakijken.
Knooppuntroutes bewerken mag alleen met editor JOSM, want anders gaat het geheid fout.

… en nieuwe serieuze mappers hebben we juist hard nodig. :slight_smile:
dus laat je niet ontmoedigen door commentaar. Iedereen was ooit beginner.
Eggie

Zoals Eggie zegt, je kunt het melden per note of melden hier in het forum. Ik pak het dan wel op.