OSGeo.nl en OSM-NL Nieuwjaarsborrel: zo 13 jan 2019

Beste Mensen,

TL;DR
zo 13 jan 2019 15:00 Cafe Dudok Hilversum
Info en opgeven via OSGeo.nl Meetup:
https://www.meetup.com/OSGeoNL/events/256712195

Onze traditionele Nieuwjaarsborrel met OpenStreetMap Nederland in Cafe Dudok, Hilversum t/o station NS, (bovenzaal) met ook weer aansprekende presentaties. Ook maken we hier plannen voor 2019. Als je voorstellen hebt of iets wilt organiseren, dit is een plek om te laten weten!

Ben je nooit eerder op een OSGeo.nl event geweest? Schroom niet om langs te komen als je interesse hebt in Open Source en Open Data voor Geo.

Geef je via OSGeo.nl Meetup op (link boven). Laat in commentaar weten:

  • als je iets wilt presenteren: project, oproep etc,
  • indien ja: de duur van je presentatie: max 15 minuten
  • of je aansluitend wel/niet blijft eten (eigen kosten)

Presentaties zijn tussen 15:30 - 16:30.
Met vriendelijke groet,

–Just

Marco Duiker zal de QGIS BGT Import Plugin toelichten. Aangezien BGT voor OSM te gebruiken is lijkt me dit een interessant onderwerp voor ons OSM-ers.

Ook ik zal een demo geven. Ik zal laten zien hoe je mbv NLextract postgis DB/qgis/qgis cloud zelf een webmap en wms kunt maken. Ik zal laten zien hoe specifieke BGT data om te zetten is naar een wms die in JOSM te laden is. Vervolgens kun je dan OSM aanpassen obv deze BGT data. Een voorbeeld hiervan is de webmap van de BGT wegdeel regio Amersfoort . Hierin is te zien wat volgens BGT de soort verharding is en wat voor soort weg het is. Let er wel op dat de BGT geometrie niet 100% nauwkeurig is wegens de gelimiteerde data (50MB) die qgis cloud toestaat voor een gratis account.
WMS:

 https://wms.qgiscloud.com/PeeWee32/BGT_QGIS_CLOUD_online/

Als je wilt zien hoe je dit kunt doen …Tot volgende week.

[edit: typo]

Het was weer gezellig vandaag. Erg leuk om weer oude bekenden even te zien/spreken maar het leukste vond ik nog om OSM-ers te spreken die ik alleen maar kende van het forum. Ik zal hier geen namen noemen maar er was zelfs een mapper bij (voor de eerst keer) die al veel, veel langer actief is dan ik. Leuk om die dan ook eens live te ontmoeten. Alleen jammer dat het dan weer zo snel voorbij is.

Jammer dat ik verhinderd was. Volgende keer beter.

Het lijkt me erg leuk en leerzaam, ik neem mij voor om er volgende keer bij te zijn!

Yep… aanbevolen. Grappig om medemappers te ontmoeten en te zien wie achter hun nickname schuilgaan :slight_smile:

Edit… met dank ook aan OSGeo