Beginnersvraagjes

Er is maar één heuvel die Signaal Imbosch heet.
Moet je van die peilzender niet iets van maken als
historic=antenna
ruins=yes
name=Teerose II
of zoiets?

Wel knap dat in die PDF geluid even snel gaat als licht :slight_smile:
Maar zeker interessant allemaal.

Je vroeg eerder hoe ik aan dat hoogste punt kwam. Met shaded relief is het witste puntje het hoogste puntje :slight_smile:

Ik zal er vandaag wat aan gaan doen.
Dan haal ik ook de amateurzender weg, die is er in het echt immers ook niet meer.

Het lijkt alsof er ook een buurtschap bestaat met de naam Imbosch, hier. Op Wikipedia staat dat het aan de Eerbeekseweg ligt; dat lijkt me verkeerd.

Als je dat een buurtschap wilt noemen?
Ik zie drie huisnummers, maar ik was er vorige week en het leek me geen permanent bewoonde woningen.

Ach, de Wikipedia is niet altijd even betrouwbaar; dat is niets nieuws.

Zowel de plaatselijke boswachter als F. Koster in Levende Natuur uit 1940 noemen het buurtschap Imbosch. Ook Jac. P. Thijsse schijnt het genoemd te hebben. Dus de moeite van het toevoegen waard. Er zijn getuige de genoemde PDF van Koster misschien nog meer zaken die van belang kunnen zijn.
Ik wil echter eerst ‘mijn’ omgeving’ op orde hebben, dus laat ik het graag aan een ander over en anders zal het moeten wachten.

Wel inmiddels de amateurzender Signaal Imbosch verwijderd en van de WO II zendlocatie Signaal Imbosch nu maar Teerose II gemaakt.

Ik trachtte een toetscombinatie in te drukken, maar ik raakte blijkbaar nog een toets.
Nu zijn een groot aantal gereedschappen ‘op grijs’ dus niet selecteerbaar
en de kaartstijlen geven alleen grijze lijnen vlakken.

Hoe krijg ik de zaak, zonder afsluiten en opnieuw beginnen, weer normaal?
(205 posts in 3 maanden! Mag dat wel? :roll_eyes: )

It’s so easy when you know how :laughing:

In het venster ‘lagen’ de juiste gegevenslaag selecteren.
Rechts klikken
en kiezen voor ‘activeren’=> shift+a

We kunnen weer verder :wink:

http://tools.geofabrik.de/osmi/?view=routing&lon=4.62816&lat=51.97409&zoom=17 geeft twee “eilanden”. Dat lijkt te liggen aan dat de twee service roads alleen aan het fietspad gekoppeld zijn. Maar dat klopt wel: het fietspad (bord G13 zonder onderbord) heeft een paal die voor “service” weggehaald kan worden door bevoegden, oftewel voor de scouting (mdw’s, ouders met moeilijk lopende kinderen en ook leveranciers), voor toegang tot het Prorailterrein en voor onderhouds- en noodgeval-voertuigen.

Hoe kan ik dit goed taggen zodat het niet als fout gezien wordt? Of ziet de tool het fout dat het fout is?

Edit: link verbeterd.

Ik weet niet precies welke eilanden je bedoelt.

Als ik je link volg zie ik er een aantal, waaronder een hoop op het terrein van Ten Cate, volgens mij moeten al die wegen in elk geval ook private worden. Er lijkt in ieder geval ook nog een gate te ontbreken daar (volgens GM dus wel even in het veld nagaan).

sorry, verkeerde link. ff wennen aan deze tool, ik moet de permalink gebruiken en niet het adresvenster.
http://tools.geofabrik.de/osmi/?view=routing&lon=4.62816&lat=51.97409&zoom=17 zou hem moeten zijn.

Op de G13 kun je motor_vehicle=permissive of private zetten
Vergeet niet op de bollard ook motor_vehicle=permissive of private te zetten en de bollard krijgt het type removable
En dat dat soort inspectietools niet met dit soort situaties kunnen omgaan, is obvious. Al die aparte uitzonderingen erin, maakt het niet makkelijker.
Dat geeft wel het risico dat een enthousiaste nieuwe mapper, die tool “ontdekt” en het even gaat herstellen.

Helaas zie je nergens aan dat auto’s er überhaupt op mogen, en formeel denk ik dan ook dat het niet mag maar oogluikend toegelaten wordt. Een onderbordje is ook best duur voor een kleine gemeente, niet dan? Fietsers zie je daar trouwens ook zelden: er wijst geen enkel bordje heen, en je komt alleen maar bij de scouting en een wrak mini-trekpontje voor voetgangers. De paal is tegenwoordig een klapding dat geheel in het wegdek verzinkt.

https://www.google.nl/maps/@51.9721531,4.6262479,3a,23.7y,141.37h,75.95t/data=!3m6!1e1!3m4!1s6j6gHfZ25HZIQ0dx63KkUg!2e0!7i13312!8i6656

Ik denk dat ik maar helemaal niet aankom, mijn voorgangers hebben hier vast heel goed over nagedacht!

Hoe tag je dit en wat bedoelen ze eigenlijk?
Het staat min of meer direct voor de scheiding van rijweg en fietspad.
Zie: https://goo.gl/maps/m2DftcayDS22

vehicle:conditional=no @ (sunset-sunrise)
bicycle=yes
horse=yes
carriage=yes
militair weet ik niet zo

zie ook https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Conditional_restrictions

Volgens mij hoort dat destination te zijn in plaats van no.

Ja maar, er ligt een wildrooster in de weg, dan kan je er niet met paard en wagen over.
Bestemmingsverkeer mag dus na zonsondergang, maar meer dan alleen een parkeerplaats is er niet.
Dus wie er nu eigenlijk niet in mag is niet duidelijk.
Ik vind dat een beetje vreemd.

You’re right. My bad

Ik weet niet eens hoe men het in het Nederlands noemt… .
Hier op het kazerneterrein is een exercitieplaats.
Aan de ene kant staat een gebouwtje met een plat dak omgeven door een muurtje waarvandaan je het geheel kan overzien.
(Mogelijk tevens ketelhuis van de CV)
Aan de andere kant is een verhoging met gebeeldhouwd front, een perkje en achterlangs een gebogen muur waarvoor drie vlaggenmasten staan.
Hoe noem en tag je zoiets?

Ik heb een ander vraggje, geen idee of het een beginnersvraag is maar dat hoor ik dan wel.

Ik wil objecten uit OSM selekteren waarvan de check_date na een bepaalde datum ligt.

In Overpass Turbo kan ik volgens mij geen groter_dan operator gebruiken op tags.

Of wel? Of is er een andere oplossing?



(way ["check_data"]({{bbox}});>;);
way._(user:"Peter Elderson");
(way._(newer:"2016-04-01T07:00:00Z");>;);