Zoektochtje naar alle Postcodes en de bijbehorende Lat-Lon waardes

Beste iedereen,

Nu ben ik nieuw op het forum, maar ik heb wel al wat zitten zoeken.
Het leek me dat mijn vraag al ergens een antwoord had. Maar ik heb het (nog) niet gevonden, vandaar mijn vraag/topic.

Ik zoek namelijk een lijst van alle 4-cijferige postcodes van Nederland.
Op statline van het CBS kan ik dit niet direct vinden. Ik kan uit wikipedia kopieeren, maar dat is om meerdere redenen niet ideaal.

Via http://www.geonames.org/postalcode-search.html?q=netherlands&country= zijn er maar een aantal postocodes te zien.

Bovendien zoek ik nadrukkelijk alleen de 4-cijfer combinaties, en de bijbehorende Lat-Lon waardes.
De Lat-Lon waardes kan ik vermoedelijk opzoeken via openstreetmap, hoop ik.

Als iemand tips heeft, heel graag!
Bij voorbaat dank.

Beste Franke_frank

Welkom op het forum. Ik denk dat je meer geholpen bent met de open data van de BAG. NL-extract levert maandelijks een lijst met “alle adressen” van NL in de vorm van een CSV bestand. Daaruit zijn alle postcodes4 af te leiden. Ik dacht dat er zelfs ook lat en lon worden geleverd van die adressen. Je zou dan obv de gemiddelde lat en lon van alle adressen in een PC4 een lat lon van zo’n PC4 kunnen vaststellen al blijft dat wel een grove benadering. Als je wat meer technisch onderlegd bent kun je gebruik maken dan de postgresql Database dumps van de gehele BAG. Die wordt ook door NL-Extract geleverd.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Groet
Peter

Hartelijk dank, ik ga hier even naar kijken!