omvangrijke edit van traffic_signs in the Netherlands

Door user yopaseopor worden omvangrijke aantallen traffic_signs voor zien van de tags side= en traffic_sign:backward=*
Bij deze laatste wordt consequent de voorloop 0 vergeten !
Of gebruiken wij ten onrechte een voorloop nul ?

https://www.openstreetmap.org/changeset/62743866
https://www.openstreetmap.org/changeset/62743932#map=8/51.799/5.272

Bij dat soort wijzigingen vraag ik me af of we die niet onmiddellijk moeten reverten.
Kan een zeer ervaren mapper daar eens naar kijken ?

Heb hem een mail gestuurd om er even mee te stoppen.
We hebben in Nederland nu na de vakantie’s nog een probleem op te lossen.
direction op nodes moeten facing direction zijn. En zijn nu in graden ingevoerd als driving direction, wat eigenlijk de key orientation= moet zijn maar niet altijd een 180 graden vertaling, borden G11 etc. staan ook wel eens haaks op het fietspad.

Misschien geeft hij hier uitleg, wat hij doet.

Hij is schrijver van de vele traffic_sign preset voor vele landen.

Ik ben van mening dat als iemand van buiten Nederland in Nederland iets wil doen, dat moet zij/hij zich richten naar de manier waarop het in Nederland wordt gedaan. En niet zomaar ijzerheinig een eigen methode gaan hanteren.

En hij heeft traffic_sign:backward gebruikt.
Volgens de wiki is dat voor de tegenrichting.
Echter dat is ook bij een C02 door hem gedaan, maar een C02 heeft helemaal geen tegenrichting!

Ik heb beide changesets terug gedraaid.

Het lijkt dat een C02 bijna altijd backward is.

Als je een way hebt die in de richting loopt van het eenrichtingsverkeer (dus oneway=yes) dan is de werking van C03 in de richting van de weg. En de werking van C02 is dus tegen de richting van de weg in.

Als je de weg omdraait, dus oneway=-1, dan wisselt het.

Je hebt gelijk, ik zag het verkeerd. Als linkshandige heb ik een leven lang al moeite met richtingen.

Wat blijkt nu, dat na een issue in IDeditor, ze het hele taggingschema willen veranderen in plaats van zelf aanpassen, wat er al is.

Het gaat om het invoeren van traffic_sign=NL:C12 met extra traffic_sign:direction=forward, waar wij al traffic_sign:forward=NL:C12 gebruiken, wat duidelijk ook aan geeft de werkingsrichting van het bord. Nu was men bezig onze tags aan het omtaggen omdat het dan ook begrijpbaar was in ID editer, hun methode.
Daarnaast vindt ik het een probleem dat :direction wordt gebruikt.
Op een node naast de weg wordt direction=180 of traffic_sign:direction=180 gebruikt. Dat is dus de facing direction, het bord kijkt naar u, aangegeven. Dan wil men bij traffic_sign op een node van way, :direction een andere betekenis geven.
Dat kan niet, traffic-sign in combinatie met :direction kan geen twee betekenissen hebben. Het is facing direction van het verkeersbord.

Eigenlijk is het taggen van traffic_sign op een midden node van een way verkeerd, het bord staat daar niet, het is eerstegraads afgeleide tagging. source:traffic_sign:forward=NL:C12 zou ook kunnen. Tweedegraads tagging zijn de access voor de vervoersvormen.

lees het verslag van yopaseopor, wat er na dat verhaal, door hem gedaan is een door de DWG bekeken is en terug gezet wordt.

met daarin github ID issue.