Kanoroutes

Misschien interessant voor sommigen hier: op de tagging mailing list is een diskussie gaande over kanoroutes: taggen, renderen, routeren.

De discussie lijkt vooral te gaan over kanoroutes in rivieren, dus van punt A naar punt B.

Ik heb zelf in het Westland en Midden-Delfland een aantal vaarroutes gemapt. Dit zijn knooppuntenroutes op het water voor kano’s, sloepen en kajuitboten. Ik heb dit vergelijkbaar als fietsknooppunten getagd, met route=boat, rbn_ref=* en network=rbn analoog aan route=bicycle, rcn_ref=* en network=rcn. Later kan het altijd nog aangepast worden aan een meer geaccepteerde tagging, als die ooit tot stand komt. Het valt wel een beetje buiten de scope van de tagginglist-discussie.

Hoi, dank voor signaal.

Discussie in de tagging list raakt aan aantal zaken waar ik ook mee bezig ben. Om te voorkomen dat discussie daar wordt aangegrepen als excuus voor er een ban komt op het hier al lang en veel gebruikte waterway=canal* op routeerbare doorkruisingen van meren etc. toch maar in die archaïsche lijst gestort (is daar geen forum-achtige interface voor?)

*Dat breed verspreide gebruik is ook nog eens in lijn met de wiki : waterway=fairway gebruik je op meren naast (en niet als vervanging van) waterway=canal. Erg fijn om te kunnen routeren over water, en daarvoor heb je tags nodig die als routeerbaar worden herkend.

Ik wilde al een tijdje op die mooie start voortbouwen
(heb nu weer meer tijd nu rwn Leiden-Leiderdorp klaar is), ik reageer even in dat draadje.
https://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=54708