Geen achtergrondkeuzes meer in potlatch2

Je kunt natuurlijk zeggen waarom gebruik je potlatch2 nog, maar sinds net heb ik geen enkele achtergrondkeuze meer behalve none in editor potlatch2. Ligt dit aan mijn systeem of hebben meer mensen er last van. In iD en JOSM geen problemen.

Ben benieuwd.

Ik loop tegen hetzelfde aan. Ik heb nog nooit wat anders gebruikt dan Potlach2.

Fietsseizoen is inmiddels weer begonnen en wou ook wat aanpassen wat er al aantal jaren ligt. Dan is vaak een achtergrond makkelijk om te bepalen waar het staat en/of straat ligt.

Ik heb dus dezelfde vraag.

groen_duiven

Zelfde hier. Met P2 - wel onder Windows7, trouwens.

Het lijkt me toch een bug, zoiets. Waar te melden ?

Marcel.

Ik kan behalve none ook nog PDOK Luchtfoto Beeldmateriaal 25cm kiezen.

Dag Jan… Hoe krijg je dat voor elkaar?

edit2: Het werkt weer… :slight_smile:

Kan het bevestigen: alle achtergrondkeuzes werken hier in P2. Windows 10 Home 64-bit (EN)

Ook bij mij werkt alle achtergrondkeuzes: Windows 10 Home 64-bit (NL)

Ik had altijd Bing, maar zie dat “PDOK Luchtfoto Beeldmateriaal 25 cm latest” actueler is en ook beter aansluit op de omtrek van de huizen die vanuit BAG gekomen zijn.

Eigenlijk ook nooit verder gekeken of er andere achtergronden waren…

Weet iemand hoe actueel deze PDOK is en hoe vaak deze vervangen wordt ?

groen_duiven

Herfst 2017… dacht ik.

Hangt van het gebied af, er zijn gebieden met zomer foto’s en gebieden met herfst foto’s

De Pdok staat er weer even niet bij in potlatch2. Ik neem aan de esri world beta dezelfde kaart betreft?

Een advies: Probeer eens een andere browser. Ik browse normaal gesproken met Firefox, maar daar heb ik al geruime tijd geen achtergrond voor Potlatch2. Voor het bewerken van OSM gebruik ik daarom Edge of Chrome, dan heb ik het wel.

Oke André… bedankt voor de tips. Overigens werkt het nu weer wel in explorer. Dan denk ik dat “ze” op dat moment toch aan het “rommelen” zijn. Firefox vraagt overigens steeds bij opstarten om toestemming voor Flash te geven.

Vandaag nog gechecked: Windows 10 Home 64-bit / Firefox 60.0.2 / Flash plugin 30.0.0.113: PDOK Beeldmateriaal.nl 25cm latest staat als laatste in het lijstje.
Er is enige tijd geleden wel gewerkt aan dat lijstje - het is korter geweest (welke precies ontbraken, weet ik niet meer) en inderdaad, PDOK heeft er even niet bij gestaan. Ik heb toen Esri gebruikt en dat leek ook heel recent en goed bruikbaar.

En nog off-topic - misschien ten overvloede - Bing heeft een offset. Ik zie nog wel eens wegen die aan de hand van Bing zijn gepositioneerd, maar feitelijk verkeerd liggen. Sommige mappers zijn zo accuraat dat ze wel Bing als bron er netjes bij vermelden :slight_smile:

Je kunt in FF die toestemming voor flash ook laten onthouden.

De editor van de Fietsersbond werkt ook nog met Flash. Ik ben op een gegeven moment van FF overgestapt naar Edge en ik heb daar geen spijt van. Werkt uitstekend.

Met Windows7 (hah) en P2 : meerdere goed werkende achtergronden.
ESRI en PDOK lijken beter dan BING, maar dat is een (te) kleine steekproef.

Ik heb naar aanleiding hiervan eens nagedacht (sorry voor zo’n uitbarsting op donderdagmiddag):

Zou het zin hebben een ‘sticky topic’ te maken met de meest recente achtergrond per regio per editor ?

met vriendelijke groet,

Marcel.