Bubble roof Stationsplein Utrecht

Op het nieuwe Stationsplein in Utrecht viel mij wat vreemds op.
Deze relatie bevat het bubbeldak boven het nieuwe stationsplein. Eigenlijk klopt daar al wat niet, want er zijn nu “gaten” gemapt op plekken die net zo goed een dak zijn, maar van een ander materiaal (een soort plastic, volgens mij).
Dat heeft als vreemd bij-effect dat er nu twee multipolygonen onder liggen die samen het plein vormen: deze relatie voor de stukken voetpad die niet onder een dak zouden liggen en deze relatie voor de stukken voetpad die wel onder een dak liggen.
De tags daarop kloppen overigens ook niet, “indoor=corridor” staat volgens mij op precies de verkeerde relatie en lijkt me ook niet echt kloppen in dit geval, beter zou zijn om covered=yes te gebruiken, zoals gesuggereerd wordt op de wikipagina.
Volgens mij zou het dak sowieso aangepast moeten worden, waarbij de gaten ook getagd worden als roof, maar wellicht met een ander soort materiaal, waarna het voetgangersgebied eronder gewoon als één polygoon getagd kan worden.
Hier staan wat foto’s voor wie de situatie niet kent.

Edit: Bij gebrek aan reacties heb ik de situatie inmiddels aangepast naar hoe het volgens mij beter klopt, de “bollen” zijn nu dus ook getagged als roof, onder alle delen van het dak ligt één polygon met highway=pedestrian en covered=yes.

Goed dat je het hebt aangepakt.
De laatste jaren ben ik niet meer op Utrecht Centraal geweest.
Zijn er anderen met ervaring met multipolygonen die de actuele situatie kennen en even kunnen kijken of het nu waarheidsgetrouw is?

Wat ik me nog afvraag is of het nodig is om elk stukje pedestrian area dat onder een dak ligt apart te taggen met covered=yes. Er ligt nu een hele lappendeken aan kleine polygonen pedestrian area over het station heen, waarbij elk klein hoekje dat in theorie niet onder een dak ligt apart getagd wordt zonder “covered=yes”.

Dit vind ik niet helemaal op gaan. In de history van de way is duidelijk te zien dat ik de vorige aanpassing heb gemaakt en voor zover ik weet heb ik geen bericht hierover ontvangen. Niet iedereen heeft immers de tijd om regelmatig het forum te checken voor relevante zaken, dus een dergelijk bericht (reactie op de changeset of een pm) had ik best wel op prijs gesteld.