Vraag over routeplanner combineren met foto's

Op mijn werk kreeg ik vandaag een wat vreemd verzoek.
Maar niets is te gek, dus durf ik de vraag hier wel te stellen.

We hebben een aantal routes hier liggen (zowel .kml/.gpx en indien gewenst zullen die ook nog wel om te zetten zijn naar een ander formaat voor een routeplanner).

Bij deze routes worden bij kruispunten dan bordjes met pijlen opgehangen zodat men weet of je linksaf/rechtsaf/rechtdoor moet.
Daarnaast zijn er foto’s van zo’n kruispunt waar bord moet komen te hangen. Het is op dit moment mij echter niet bekend of deze foto’s voorzien zijn van gps-info.

In het verleden werd de route met de auto gereden en werd “uit het hoofd” (door jarenlange kennis) de juiste borden op de juiste plek opgehangen.

Nu is men op zoek naar softwarepakket/planner die beide zaken zou kunnen combineren. waarbij op de locaties van waar pijl moet komen te hangen dan de foto zichtbaar is/wordt.

Weet iemand of zoiets bestaat, of is het alternatief een routeplanner en een los fotoboek met foto’s van kruispunt, zodat ze weten waar/welk bordje moet komen te hangen.

Voorheen waren er aantal vrijwilligers die het tig jaar gedaan hebben, maar die zijn niet meer beschikbaar en eventuele kennis wil/kan niet meer overgedragen worden.

Mocht iemand wat weten of suggesties hebben, dan lees ik deze graag.

Alvast bedankt,

groen_duiven

In theorie zou je er Garmin Adventures van kunnen maken. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Bij een adventure kan je een track voorzien van foto’s en dan delen met anderen. Als de foto’s geotags hebben dan zou basecamp zelf de foto’s op de juist plaats moeten kunnen zetten.

Persoonlijk heb ik een hekel aan pijlen. Zowel het volgen van pijlen als het uitpijlen zelf. Maar blijkbaar is er een grote groep die het wel leuk vindt.

Foto’s met geo informatie zou je ook in Mapillary vast kunnen leggen. Zie ook op dit forum.
Amsterdam heeft vorig jaar ook een flinke hoeveelheid foto’s geupload.

Mapillary stelt de data via API’s beschikbaar (waarbij ook te filteren op tijdstip en gebruiker) waardoor je dit in diverse editors kunt integreren en ook gelijk beschikbaar stelt door de OSM community!

Het is wel van belang dat je de foto’s van geo informatie is voorzien (direct vanaf je toestel of door te combineren met een GPX track), want zo niet gaat daar het meeste werk in zitten ongeacht hoe je de rest dan ook wilt oplossen.