Welkom!

Welkom jooop!

Er was vorig jaar een topic voor beginnersvragen actief.

Ik zal me ook eens voorstellen…

Ik ben Max Westen en ben woonachtig in Oss. In 2009 al op OSM geregistreerd en pas sinds kort wat aan het toevoegen/aanpassen. Eerst via de StreetComplete app op m’n Android telefoon en nu ook wat met “Go Map!!” Op m’n iPad (Moet er nog maar eens induiken hoe ik daar het makkelijkste dingen voor elkaar kan krijgen…).
Straks nog eens kijken of ik iets met JOSM kan.

Zelf al wel eerder bezig geweest met het spelen met GIS data en datasets op http://teek.maxwesten.nl om daar met behulp van de Gemeentegrenzen en codes een SVG kaart te tonen met het aantal tekenbeten per jaar per gemeente.

Nu ook eens kijken of ik wat extra data-verrijking mogelijk kan maken hier in de buurt en wellicht nog wat tracks van m’n Garmin Oregon 600 toe kan voegen van fiets- en voetpaden in het buitengebied.

Max … welkom op het forum en in de wereld van OSM… 'k Heb even op “tekenbeet” gekeken en dat is toch wel heftig.

Geen onderwerp voor een nieuw topic dus dan maar hier…
Na enkele duizenden uren tekenwerk (voornamelijk Enschede) hou ik het voor gezien. Zowel frustraties m.b.t. de gang van zaken in OSM als gezondheidsproblemen door het vele zitten en turen naar het beeldscherm zijn de reden dat ik het opgeef. Iedereen het beste toegewenst, bye bye :slight_smile:

@MrKooken: bedankt voor wat je hebt gedaan!

@Mrkooken ja bedankt! Hopelijk gaan de gezondheidsklachten nu weg. Bedankt voor je dedication!

Even voorstellen… Ik ben Eric, mountainbiker, en plan mijn routes met Komoot. In mijn regio zie ik dat een aantal routes die we rijden niet op OSM beschikbaar zijn. Die zal ik proberen aan te vullen daar waar mogelijk. Dus jullie zullen af en toe wat aanvulling van me zien.

Dag Eric, welcome op OSM!

Hallo iedereen

Mijn naam is Bas. Ben een pas beginnende mapper. Ik gebruik openstreetmap vooral om wandelpaden in het bos mee te vinden. Alhoewel de kaart redelijk compleet is, zag ik soms toch nog wel dingen die er niet helemaal goed opstaan.

Op dit moment ben ik bezig met parken en landuse in Tilburg aan te vullen met data afkomstig van de gemeente. Ben hierbij het meest gefocust op het groen in de stad. Voor nu is het vooral kijken hoe gedetailleerd ik het ga doen en kijken hoe je dan bijvoorbeeld heggen en struiken tagt.

Ik denk dat jullie het meeste aanvulling van me gaan zien in Tilburg. Maar zo nu en dan ook wel op andere plekken waar ik toevallig kom.

KiaaTiX… welkom op het forum.

Ook ik zal me even voorstellen, ik ben Sijmon ben 38 en woon in Genemuiden. Ben wandelaar en hoop een bijdrage te kunnen leveren aan Osm. Heb al enige wijzigingen doorgeven, mocht ik bij het wandelen iets tegenkomen wat niet klopt of onbreekt zal ik dit veranderen of toevoegen.

groetjes Sijmon

Hallo allen!

Als geocacher gebruik ik de OSM tiles al enkele jaren, soms stond ik met verbazing te kijken als een obscuur klein wandelpad toch op was genomen in de maps - zelfs daar waar Google er soms geen weet van had. Met mijn eTrex 20x hoop ik meer afgelegen plekjes in OSM bij te werken zodat anderen hier ook van kunnen genieten.

Inmiddels de weg richting JOSM gevonden. Here we go.

Hallo,

ik meld me opnieuw, na een paar jaar van verminderde activiteit. In eerste instantie hoop ik me bezig te houden met het aanvullen van de gegevens over mijn directe (woon)omgeving. Na kort geleden verhuisd te zijn ligt daar een nieuwe uitdaging. Ik verplaats me meestal per fiets en recreëer te voet dus de meeste van mijn edits gaan in die sfeer liggen al zal ik andere kaartgegevens die me opvallen natuurlijk ook meenemen.

Groeten, Hein

Sijmon, SeWilkens en HeinIII… Van harte welkom op het forum.

Ik ben Ruud, 38 jaar, woonachtig te Zutphen.
Ben al best een tijdje geregistreerd (op OSM, niet dit forum) maar niet de meest actieve ‘mapper’.
Ik hou mij vooral bezig met wijzigingen in mijn directe woonomgeving en zodoende werd ik door eggie doorgestuurd naar dit forum.

Als er verder vragen zijn, dan hoor ik dat graag. :wink:

Hoi allen,

Net zoals Ruud doorgestuurd door Eggie, die me al de nodige tips heeft gegeven. Aangezien ik graag gebruik maak van de OpenStreet maps voor zowel fiets als auto wil ik graag ook mijn steentje bijdragen. Dat zal vooral in eerste instantie voor mijn directe omgeving zijn.

Alvast dank voor de hulp en groet

Richard

Zowel Ruud als Risjard welkom op het forum van OSM.

Eggie

Goedemiddag allen, doorgestuurd door Eggie naar aanleiding van wat foutieve starters wijzigingen.

Zeer geïnteresseerd in het verder in kaart brengen van (in eerste instantie) de regio en druk verder aan het lezen naar wat wel en niet te doen. Alleen is het door de bomen nog flink lastig het bos te zien!

Mvg,
Edwin

Edwin… welkom op ons forum. Vragen over Josm kun je hier ook kwijt.

Hallo allemaal,

Hierbij wil ik mij ook graag voorstellen:
Freek uit Houten. Al wat jaartjes werkzaam in de bouw/ingenieurswereld. Dus regelmatig in aanraking met kaarten/tekeningen/coordinaten/enz.

En dus ook net begonnen met mappen.
Nu eerst maar eens hier rondjes fietsen in de buurt en wat details toevoegen.
Om te beginnen met het winkelcentrum/plein hier in het dorp.

Daar heb ik dan ook meteen een paar vraagjes over… (of moet dat in een nieuwe post?) change-set 61447451

  1. Stomerij toegevoegd maar die doet ook aan kledingreparaties en sleutels maken. Je kan maar één shop-type kiezen. Hoe doe je dit normaal gesproken?

  2. In één pand zitten diverse winkels bij elkaar. Hier loopt ook een looproute door heen. Teken je die normaal gesproken?

  3. Dat pand heet in zijn geheel “De Vershof”. Is het de bedoeling dat je dat ook mapped? En hoe dan?
    Zie hier voor een idee van de plattegrond: http://www.hetrond.nl/wp-content/uploads/2017/11/Plattegrond-Vershof.jpg

  4. Er zijn op het plein grote verhogingen aangebracht met bankjes langs de rand. Sommige met groen erin maar sommige ook met verharding. Ik heb nu maar voor landuse=village_green gekozen. Klopt dat?
    Zie hier voor voorbeeld hier: http://www.agterberg.com/uploads/het_Rond/plein_vooraan.jpg
    (laat ik nog maar niet beginnen over de zonnepaneel-mobiel-opladers…)

  5. er is een houten terras over het water heen gemaakt. Gaat vast niet goed met de renders als ik dat over het water heen teken.
    Hoe doe je dat normaal?

Alvast bedankt voor de reactie.
Groeten,
Freek