OpenStreetMap Forum

The Free Wiki World Map

You are not logged in.

Announcement

A fix has been applied to the login system for the forums - if you have trouble logging in please contact support@openstreetmap.org with both your forum username and your OpenStreetMap username so we can make sure your accounts are properly linked.

#1 2018-04-14 10:00:48

pebogufi
Member
Registered: 2010-04-11

Overpass-Abfrage und/oder Verknüpfung

Ich habe durch Zufall entdeckt, dass in Südfrankreich offensichtlich einige Wohnmobil-Stellplätze (tourism=caravan_site) nicht als solche eingetragen sind sondern nur als Parkplätze. Die Plätze sind im name als "Aire Camping cars ..." genannt (in verschiedenen Schreibweisen).
Die will ich suchen und korrigieren (tourism=caravan_site) nachtragen, damit man sie findet.

Suche nach "camping-car", "camping car", "camping-cars", "camping cars", zwei getrennte Abfragen,
AND NOT tourism=caravan_site.
Suche einmal als node und einmal als way.

Könnte mir vielleicht jemand die beiden Scripts bauen ?
Das wäre toll, Danke, Gruss Peter

#2 2018-04-14 10:30:10

mmd
Member
Registered: 2010-11-06

Re: Overpass-Abfrage und/oder Verknüpfung

Für den Wizard in overpass turbo:

name like /camping.*car/i and tourism!=caravan_site

Danach die Zeilen mit node / way / relation rauslöschen, die nicht benötigt werden.

http://overpass-turbo.eu/s/xSm

Last edited by mmd (2018-04-14 10:30:37)

The Weekly OSM newsletter attempts to provide a high level summary by reading various mailing lists. Valiant as this volunteer effort to read and curate headlines is, the time has come to use technology in addition to community management techniques to aggregate and to connect the global audiences. K. Chapman, H. Leson (2018). The Open Organization Workbook, p.273 ff.

#3 2018-04-14 19:20:37

pebogufi
Member
Registered: 2010-04-11

Re: Overpass-Abfrage und/oder Verknüpfung

vielen Dank!
Ergebnis passt. Jetzt bin ich erst mal beschäftigt, das im Detail zu prüfen...
Gruss Peter

Board footer