Ingewikkelde access constructie

Het gaat hier om een ‘tippelzone’ die enkel toegankelijk is tijdens bepaalde tijden.

De tag access:conditional=customers @ (19:00-03:00) wordt door JOSM als een fout gezien.
De tag access:conditional=destination @ (19:00-03:00) is dan wel weer OK.

Welke borden staan er?
Dat klanten is natuurlijk ook maar relatief, want wanneer ben je klant bij een tippelzone? Als je daadwerkelijk een wip gemaakt hebt of gaat maken, of ben je ook al klant als je wel gaat “kijken, kijken, maar niet kopen”?

Welke borden er precies staan, is te vinden middels wat zoekwerk naar afbeeldingen op internet. Hier niet zo relevant, omdat de werkelijke toegang meer met paaltjes (bollard) beperkt wordt.

Ik opende dit topic enkel, omdat ik het vreemd vond dat JOSM het ene wel accepteerde en het andere niet. Kan de logica niet zien.

Gezien wat hier te lezen is, betreft het dus gewoon een van de vele “False positives” van JOSM.

Die regels in JOSM kan je aanpassen, heb ik ontdekt. Dat scheelt best wel veel.

Ik heb ook een vraagje: was maandag bij de Groote Peel en zag daar de toegangsverboden tijdens broedseizoen, van 15 maart tot 15 juli en van 15 oktober tot 30 november is alle toegang verboden, daarbuiten alleen voor voetgangers toegestaan.
Ik heb het nu zo gemapt:
access:conditional no @ (Mar 15-Jul 15 or Oct 15-Nov 30)
barrier gate
bicycle no
foot yes
(de bicycle en foot tags waren al aanwezig).

Klopt dit zo?

foot is meer specifiek dan access. Dus je access:conditional geldt voor iedereen, en dan geldt ‘foot=yes’ voor voetgangers.

Dus je wilt access=no and foot:conditional=…

Om even te kommaneu…

Moet “no @ (Mar 15-Jul 15 or Oct 15-Nov 30)” dan niet zijn “no @ (Mar 15-Jul 14; Oct 15-Nov 29)”?

volgens mij is de syntax van dagen namelijk “tot en met” en niet tot.

En dan de condition omdraaien, dus wel toegestaan van 16 juli-14 oktober en 1 november-14 maart.
Ik zou het fijn vinden om de bewoordingen van het bordje te kunnen volgen, maar dat is natuurlijk geen moetje.

Op het bordje en op de website staat “van 15 maart tot 15 juli” en “van 15 oktober tot 30 november”. Vooral die laatste doet me denken dat de laatst dag inclusief is.