Onderhoud van de 3dshapes import

Nu overal de 3dshapes import opdoemt kom ik ook meer en meer wijken tegen die sinds de data getrokken zijn, geheel zijn veranderd. Is er een plan om hier een automatisch proces op los te laten of moet dit met de hand?. Dit laatste is een enorme klus, waar we nooit aan begonnen zijn omdat het zo veel werk is.

Hugo

Ik snap je vraag niet helemaal. Kun je wat meer uitleggen wat er veranderd is ten opzichte van AND of 3DShapes?

Bij AND is het toevoegen en wijzigen van wegen relatief makkelijk. het meten en tekenen van huizen is een enorme klus. Ik heb hier een nieuwe wijk die eerst een tuincentrum was (en dat is wat 3dshapes heeft neergezet). Nu zijn het zo’n 40 gebouwen. Een behoorlijke klus (als je al aan de gegevens kunt komen, want je loopt niet zo maar iemands tuin in om z’n huis te meten).

Dus hebben we een plan B om dat op een soort gelijke manier bij te houden.

Hugo

Eh, als het gebouw, zoals vanuit de 3dShapes import is gekomen, niet meer bestaat, dan wis je het in OSM. Job done.

Of je daarna de nieuwe gebouwen wilt tekenen, is helemaal aan jou. Persoonlijk zou ik het niet zo snel doen, of er moeten sindsdien bruikbare luchtfoto’s beschikbaar zijn. Gezien de leeftijd van de Yahoo-foto’s in NL, is die kans niet groot.

Vanaf de grond teken ik hoogstens een incidenteel gebouw, waarbij de grootte en positionering goed is af te leiden uit de omgeving. Consumenten-GPS is gewoon niet zo geschikt voor dit soort klussen.

Daar zijn we het dan over eens. Hugo

Duidelijk nu en ook met Ldp eens. Zo heb ik het tot nu toe ook gedaan: Note erop: “Demolished in xxxx” en delete → klaar