Kan er eens iemand 'checken ter plaatse' ?

het is gewoon een gevolg van evolutie. Ooit liep die straat bv. rechtdoor. Organische groei van de gemeentes heeft daarvoor gezorgd. Het is niet logisch nu, maar zeer wss is het dat wel ooit geweest. Als bv de straat Klei/ St. Janstraat nog niet bestond. Herleggen van wegen zorgt vaak voor een splitsing waarbij de logica achterwege blijft, mij maakt het weinig uit of het logisch is, het moet wel eenduidig zijn.

Dubbele straatnamen bestaan in vele plaatsen, je mag al beginnen met elke meertalige stad in Canada (fr/en) en bv in Brussel (fr/nl). er bestaat ook een taggin schema in OSM (name:left + name:right) , en dat is niet om iets zeldzaams te taggen.

De 2 adressen die je aanhaalt zijn idd correct, de ene in Klei, de andere niet. Live with it zou ik voorstellen want je gaat er weinig aan kunnen veranderen.

Kan zijn, doch ben jij daar 100% zeker van ? Want heb al meerdere malen ondervonden, dat soms info op geopunt NIET correct is … :roll_eyes: Best is iemand ter plaatse checken zou ik voorstellen …

En hoe ga je dat op terrein precies zien denk je?
Daar zal een huisnummer hangen, maar echt niet ieder huis heeft een combinatie huisnummer + straatnaam op de brievenbus hangen hoor.

En weerom, Geopunt is maar een DISTRIBUTIEKANAAL, geen dataset.

Simpel, door te checken, of het stuk straat aan begin T-stuk, al dan niet Klei of St.Jansstraat noemt … en volgens mijn vermoeden (op googiemaps gekeken … is wel oude streetview van 2009 ) noemt dat stukje straat Klei, en niet St.Jansstraat … :roll_eyes:

En er van uit gaan dat er overal perfecte straatnaamborden staan is dan weer niet naief? Komaan zeg.
Ik kan je wel warriger voorbeelden geven dan dit…

heb de Mapillary eens bekeken, en blijkt toch dat het Sint-Jansstraat moet zijn → https://www.mapillary.com/app/?lat=50.963638&lng=4.222644&z=17&pKey=6FoWQOSnzbBvbbJ3jp9ChQ&focus=photo&x=0.5139672195712532&y=0.6203325262354608&zoom=0

zal het aanpassen dan … :stuck_out_tongue:

Aan de data te zien (en dus niet aan het loket waar jij kijkt) is dit stukje gewoon correct in GRB. de foto die jij toont is niet wat de data toont, dus oude rendering. Ik heb meteen maar de fix gedaan in OSM, want naast talk the talk doe ik ook walk the walk.

Dit is dus echt een non-issue. en ik ben er idd 100% zeker van, als je mijn screenshots even deftiger had bekeken zie je ook dat ik per straat sorteer en zie je de adressen die bij elkaar horen, dus nogmaals:

Ik heb de naam van de straat aangepast, dat is de enige correcte actie. Ook al prefereert OSM voluit geschreven, in dit geval is het echt wel de officiele naam en geen brainfart van de GIS verantwoordelijke. De straat bestaat in deze hoedanigheid:

http://crab-import.osm.be/?pcode=1745&filterStreets=St.%20Jansstraat&loadOsm=true&collapsedSections=

Dus “Sint-Janstraat” is fout voor dit stukje.

Voor de rest vind ik het een storm voor niks. Wat is nu de eindconclusie hier ? Dat ruimtelijke orderning ooit gesuckt heeft ? (en wss nog steeds suckt), dat er op geoportal de naam “Klei” wat ongelukkig gerenderd wordt? Het ontgaat me letterlijk waarom hier zoveel tijd wordt gestoken. Prettige dag nog.

Glenn

Ik heb indertijd een beetje 360 gedaan in Brussel, maar dat was voordat Math het bevel overnam.

yep :stuck_out_tongue:
https://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?pid=674070#p674070
https://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=60536

Niet meer nodig. Zit allemaal goed nu. Zowel ikzelf als escade hebben fixes gedaan, heb meteen een validatieslag gedaan op die streek, dat was op zich ook al de moeite. De fix zit hem in de straatnaam. Ook de Eyckstraat/Holstraat is aangepast.

Eventueel dubbelchecken bij de gemeente dat die schrijfwijze correct is, ben er bijna 100% zeker van dat deze juist zal blijken.

In die link van jou, van die crab-import, is die map(van OSM) niet zichtbaar voor mij, krijg enkel maar een ‘blanko’ … is dat bij nog iemand zo ? :roll_eyes:

Nee, bij mij zie ik een marker op de Sint-Janstraat in Merchtem.
Bij de data staat St.Jansstraat.

dus… jij ziet een map, waar dit bij mij ‘blanko’ is ? Bij mij ‘keeps it (on and on) Loading’ … heb nochtans al mijn add-blockers afgezet →

Bij mij staat nog =
“Overpass request finished and response is ready”

Bij u staat er ook nog

Loading …

Bij mij staat daar

Total Missing enzovoort

9 1

En daaronder een wegenkaart.

Het is opgelost, ik kan nu ook die map zien, ik had mijn tracking-blocker(DuckDuckGo Privacy Essentials) vergeten af te zetten , my mistake, sorry :stuck_out_tongue:

:rolleyes:

Kan er nog eens iemand in buurt van grens van Linkebeek checken ? Want er klopt blijkbaar iets niet met de straatnamen en adresnummering … :roll_eyes:
https://www.openstreetmap.org/way/39463907

Altijd handig als je even aanvult wat er volgens jou precies niet klopt?

Kan je mss ook erbij vertellen wat er volgens u niet klopt? Het zou wel helpen om wat meer informatie te geven dan ‘het is niet okee’ als je ook daadwerkelijk acties van derden wenst te stimuleren.

Ik wil wel kijken in detail maar ik ga hier niet staan raden naar wat jij bedoelt. details aub!

Die link van me hierboven, zou volgens geopunt Dapperensquare i.p.v. Horzelstraat moeten zijn, en tevens, hogerop ook … ik weet niet of geopunt hierin correct is, want in buurt van grenzen, zijn er nog al eens ‘missingen’ … :roll_eyes: