Het wie-wat-waar overzichtstopic

– Werkgebied specifiek: noordoostelijk Fryslân
– Optioneel werkgebied (bijv. surveys op verzoek / oplossen notes): Fryslân, noordwestelijk Groningen
– Detail mapping Kollum en directe omgeving

  • Notes oplossen

Afgerond project:
– Inwonertallen toegevoegd/geactualiseerd in heel Nederland (steden, dorpen, gemeenten)

Wijziging augustus 2020: bijhouden van buslijnen binnen Fryslân geschrapt.
Wijziging december 2020: werkgebied beperkt tot noordoostelijk Fryslân, oplossen notes en fixme’s geschrapt.

Goed initiatief:

  • voornamelijk actief in Zuid-Limburg op basis van fiets- en wandeltochten en PDOK/BGT
  • daar waar ik op reis/vakantie ben geweest map ik ook wat ik tegenkom
  • BAG import in NL, gebaseerd op BAG-import verzoeken in dit forum, maar ook door in de omgeving voornamelijk OSM met BAG te vergelijken
  • (probeer) recente geopende notes in Nl af te handelen binnen mijn mogelijkheden en valse notes af te sluiten; niet mijn meest favoriete activiteit
  • waar het uitkomt (omdat ik daar wegens bovenstaand ‘ben’) oude 3shapes landuses op basis van PDOK te mergen/wijzigen
  • review requested edits reviewen voor zover dat kan

Rijswijk (ZH)
Haaksbergen
IJsselstein (Ut)
Heerlen-Noord en Brunssum
Sint Eustatius
Dar es Salaam

SoftwareTools: GoMap!!, ID, QGIS
GPS: Garmin GPSmap 62st

Super goed initiatief.

Nu wat mij betreft:

  • Algemeen werkgebied: Haaglanden.
  • Specifiek werkgebied: Oostelijk Den Haag (Centrum/Bezuidenhout/Mariahoeve), Leidschendam, Voorburg, Zoetermeer.
  • Specifiek interesses: namen van POI/winkels; voetpaden; maximumsnelheden.
  • Development: Maintainer van openstreetmap-carto, de standard stylesheet. Momenteel in het bijzonder bezig met de laagste zoomlevels (0-8).

Afgeronde projecten:

  • Winkels/horeca in de binnensteden van Rotterdam, Den Haag, Eindhoven, Breda, Arnhem, en Amersfoort.
  • Winkels/horeca in Zoetermeer en Voorburg.
  • Voetpaden in Leidschendam-Voorburg en oostelijk Den Haag (zou compleet moeten zijn).
  • Maximumsnelheden Leidschendam-Voorburg, Zoetermeer, oostelijk Den Haag.

Lopende projecten:

  • Zoetermeer: alle voetpaden toevoegen (95% afgerond)
  • Bossen/parken in Den Haag en Wassenaar
  • Maximumsnelheden Den Haag (25% afgerond)
  • Transvaal/Schilderswijk (winkels, horeca, voetpaden, maximumsnelheden) (40% afgerond)
  • Winkels/horeca binnen de grachtengordel van Amsterdam

-Actief in Amersfoort en omstreken en Zuid-Oost Drenthe, vnl wandel- en fietspaden
-Streetview foto’s op Mapillary, recentelijk in 360°
-Maker van de Openfietsmap tbv Garmin GPS en beheert de Bicycle Tags Map (ism Noordfiets en PeeWee tot stand gekomen).

Ik houd me bezig met de volgende dingen:

  • Unclassified-wegen omzetten naar betere highway-value
  • Snelheden en (turn)lanes toevoegen in Wassenaar, Leiden en Katwijk
  • Notes oplossen in die regio
  • Voetpaden en landuse intekenen mbv BGT layers en PDOK luchtfoto

Daarnaast houd ik me bezig met de volgende projecten:

  • RijnlandRoute (nieuwe autoweg tussen A4 en A44 + verbreding deel van N206)
  • Woningnieuwbouwprojecten 't Duyfrak, Oegstgeest aan de Rijn en Locatie Valkenburg
  • Leidsenhage Vernieuwt (nieuwbouw verouderde winkelcentrum Leidsenhage)

Voornamelijk actief in de stad Groningen en directe omgeving. Discussies op dit forum nodigen nogal eens uit opnieuw kritisch te kijken naar wat eerder in kaart is gebracht, onder andere door mijzelf.
Nieuwsberichten in de regionale pers stimuleren soms wat verder te kijken en te mappen.
Daarnaast: bijhouden buslijnen in concessiegebied Groningen-Drenthe.

  • Voornamelijk Zuid-Limburg en met name Oostelijk deel daarvan en de Seiseralm in Südtirol (I), omdat ik daar zelf vaak mijn wandelvakanties doorbreng.

  • De Ring Parkstad (N300) die hier in de regio aangelegd wordt heb ik “als mijn kindje” geadopteerd. Heb daarover contact met de uitvoerder en probeer openstelling van delen zsm te verwerken.

  • Wegen uitlijnen en aanpassen met BGT_omtrekgericht, landgebruik updaten en vooral in sommige natuur/ wandelgebieden in de regio. Wat eerder in kaart gebracht is probeer ik zoveel mogelijk te behouden, maar helaas lukt dat niet altijd of vergt dat teveel tijd.

  • Openstaande nodes eventueel verwerken en sluiten.

  • Af en toe grensoverschrijdend bezig :stuck_out_tongue: in NRW (D).

Actief in Amersfoort (e.o.) en meestal ook op vakantie
Actief met Mapillary (o.a. met 360 graden camera)
Interesses: voornamelijk fietspaden (BTM) (en type), wandelpaden en ruiterpaden.
Maximumsnelheden
OSM gebruik onderweg: Openfietsmap (garmin), Osmand (android)
Datasets: OSM, BAG, BGT, Top10NL, BRK (allen via NLExtract postgis dumps verkregen)
Tools: JOSM, Postgresql/postgis, PowerBI, Qgis

Sinds maart 2009 vrijwilliger voor de Fietsersbond en sinds maart 2015 voor OSM.

Werkgebied: Beetje lastig aan te geven, oost-west, zo ongeveer van Apeldoorn tot Almelo en noord-zuid zo ongeveer Lemelerveld tot Dieren. Zeg maar wat je wat in een fietstocht kunt doen. Mijn dagafstand ligt op 60-70 km
Maar af en toe ook daar buiten.
Ik heb geen auto, doe alles per fiets en trein.
En tegenwoordig is het reizen met de fiets in de trein gewoon een stuk lastiger geworden. Treinen zijn kleiner geworden, minder fietsplekken en drukker qua reizigers.
Zo is Zwolle tamelijk onbereikbaar geworden, het ingezette materieel heeft zeer weinig fietsplekken. En fietsen kan wel, het is 36 kilometer, maar dan kan je niet veel meer doen ter plekke
Hetzelfde geldt voor het zuiden. Naar Arnhem en verder hetzelfde materieel als naar Zwolle
Almelo is goed bereikbaar per trein en daar ga ik ook vaak heen. Afhankelijk van de wind heen per trein of terug per trein.
Sinds de nieuwe dienstregeling is Mariënberg ook weer goed bereikbaar per trein. In Almelo nu weer een nette overstap richting huis
Verder oostelijk dan Almelo is een stuk lastiger geworden. Tot voor een jaar geleden kon ik nog rechtstreeks naar Enschede, maar nu moet ik bijna een half uur wachten in Almelo.

Speciale belangstelling is het knooppuntennetwerk en routes; ook bij de Fietsersbond is dat mijn specialiteit.
Ik check elke dag een paar keer het overzicht van VMarc en probeer gemelde fouten te herstellen.
Het fietsknooppuntnetwerk in NL heb ik tot dusver goed kunnen houden, alle andere netwerken lukt maar ten dele. Er zijn fouten, die ik niet kan oplossen

Momenteel ben ik vooral bezig met het wandelnetwerk Overijssel.

Verder ook actief als BAG updater

Ik gebruik een GPSMap64st met OFM erop en een gewone camera voor de aantekeningen

Ik ben al sinds 2009 lid van OSM, maar ben pas in 2017 echt gaan mappen.

Momenteel hou ik me uitsluitend bezig met de bushaltes in Nederland, waar soms een flinke achterstand in zit. Ook kom ik zeer veel bushaltes tegen die er nog in staan, maar waar al jarenlang geen bus meer rijdt. Als dat allemaal is nagelopen (circa 35.000 bushaltes) ga ik me eens in de relaties verdiepen, dat lijkt me nog best wel moeilijk af en toe.

  • Algemeen werkgebied Midden-Limburg
  • veel bezig met routes: wandelroutes, fietsroutes, openbaar vervoer routes
  • momenteel bezig de busroutes van Limburg weer na te lopen en op alle haltes de IFOPT ref te zetten en kijken of er een controle tussen de OSM haltes en de NDOV dataset gedaan kan worden.
  • als het weer beter wordt verder gaan met de wandelroutes in de omgeving te completeren.

Leuk om te zien dat meerdere mensen OV routes in hun gebied bijhouden. Ik durf te denken dat ik daar veel beginwerk voor heb geleverd. :wink:

  • omgeving van mijn woonplaats ('s-Hertogenbosch) tot zo’n 30-40 km afstand (Oss, Tilburg…)
  • voet- en fietspaden, maximumsnelheden, nieuwbouwwijken, en verder alles wat je op een fietstocht zo tegenkomt
  • via Bing satellietfoto’s heb ik een deel van Iran onder mijn hoede genomen
  • verder algemeen als ik ergens een paar dagen ben

minder vaak:

  • herclassificeren van unclassified naar residential plus toevoegen voetpaden en andere correcties op basis van Bing in dit of gene dorpje
  • controles op basis van keepright
  • Nautisch
    Het bijwerken van maritieme dingen, zoals droogvallende gebieden, boeien (drijvend) en (vaste dingen zoals) bakens, sector lichten, lichtopstanden vuurtorens, lichtenlijnen in Nederland en Vlaanderen. OpenSeaMap

edit: items afgevoerd
  • Algemeen werkgebied Noord-Limburg, met de meeste focus op het gebied Venlo-Horst-Venray.
  • Begonnen in osm met het invoeren wandelroutes. Ik ben net gestart met het compleet maken van het knooppunten wandelnetwerk bij Venlo en Tegelen. Vorig jaar zijn de paaltjes geplaatst.
  • Landuse update gedaan met de PDOK luchtfoto van 2016 toen die beschikbaar kwam (en de PDOK waterlopen sinds kort).
  • Ooit begonnen met een BAG update van Horst aan de Maas, nu probeer ik Limburg enigszins up to date te houden na de maandelijkse updates. Helaas zitten er nog veel fouten in de BAG en zijn de gemeentes nog steeds bezig met het inmeten van bestaande panden.

In het algemeen heb ik meer focus op de topografische aspecten van osm dan de wegen.

- Algemeen werkgebied: Gouda. Bodegraven
- Specifieke interesses: lanes, turn:lanes, transit:lanes, detail mapping, notes oplossen.
**- Hoofdactiviteiten: ** BAG Imports op verzoek.

Lopende projecten:

Gebruiker van:

  • OsmAnd (voor surveying)
  • Magic Earth (voor navigatie)
  • Mapillary app (voor Mapillary)

dikgedrukte melding: aangepast okt. '21

  • Sinds 2017 actief in Apeldoorn en nabije omgeving.
  • Met name winkelcentra, paden en land use toegevoegd of aangepast.
  • Wereldwijd veel winkeltags aangepast.
  • Wil altijd weten waar dat ongetagde gebouw voor dient.
  • Kan overweg met kompas en landkaart.
  • Agenda voor komend voorjaar: beken en bospaden ten zuiden van Apeldoorn.

Standplaats: Amsterdam Oost. Vandaar uit befiets ik Amsterdam en (wijde) omgeving.
Specifieke interesses: Alles wat met fietsen te maken heeft
Daarbij ook:

  • scannen van Nederlandstalige nieuwsartikelen met Google Alert, op artikelen die over fietspaden, -bruggen, -tunnels etc. gaan. Waar relevant voor OSM plaats ik een note, met zoveel mogelijk info, zodat een lokale mapper er mee aan de slag kan. Als het dichtbij is doe ik dat meestal zelf.
  • controle van edits in en bij Amsterdam op fouten en doublures. Nogal wat toeristen die met maps.me allerlei onwenselijkheid invoeren.
  • bijhouden van nieuwbouwstukken, zorgen dat nieuwe straten worden ingetekend, en BAG-imports worden gedaan.
    Gebruiker van: Openfietsmap, app Osmand, Cycle.travel, Naviki.org, Fietsrouteplanner.nl, Openrouteservice.org

Voeg mij toe! Rotterdam, Barendrecht en Rhoon. Alles wat er te mappen valt doe ik. Heel makkelijk