Jaarlijkse bijeenkomst OpenStreetMap.

Afgelopen periode zijn er een aantal initiatieven geweest om een bijeenkomst te organiseren. Het is vermoedelijk vrij lastig om dit van de grond te krijgen vandaar dat ik hierbij een poging wil wagen om een jaarlijks terugkerende samenkomst te organiseren.
De bedoeling is om dit in een weekend te plannen, een zaterdag of een zondag. Om het terugkeerpatroon een kans te geven zou mijn voorkeur uitgaan naar een vast weekend. (bijvoorbeeld 3e zondag van februari)

Een ieder die al weleens op de nieuwjaarsborrel is geweest, georganiseerd door OSGeo, weet dat daar pitches gehouden worden over onderwerpen die iemand wil presenteren. Daarvoor en daarna is een mogelijkheid om elkaar te leren kennen. Afsluitend kun je je opgeven of je een hapje met de groep wil gaan eten.

Over de mogelijke kosten zal nader worder nagedacht. Deze kosten kunnen we reduceren als geen zaalhuur betaald hoeft te worden.
Een centrale plek zal voor velen gewenst zijn, om de afstand voor geïnteresseerden aantrekkelijk te houden.

In onderstaande link plaats ik een google spreadsheet waar geïnteresseerden zich kunnen inschrijven.
Dit kan met je normale alias. In de kolom ernaast kun je je wensen aangeven. In de derde kolom kun je aangeven of je zelf een onderwerp wil presenteren.

Aan de moderators zou ik willen verzoeken om dit topic als “sticky” te markeren.
Dit om de inschrijving zo onder de aandacht te brengen en laagdrempelig te houden.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1h75jNd1J1CL8HMKn63e_8RSjSWTp6OEPgcDm0O56IBI/edit?usp=sharing

Goed initiatief! Maar is februari 2019 niet erg ver weg?

Dit jaar kan natuurlijk ook, toch lijkt me voor de toekomst feb/maart de beste tijd in de toekomst.

Op zich is het een fijn initiatief, maar een centrale plaats is voor veel gebruikers nog altijd 1 1/2 tot 2 uur rijden en ik twijfel of ik dat ervoor over heb.

We kunnen Kasteel Hoensbroek voorstellen?

:smiley:

+1

:frowning:
Distance: 205km. Time: 1:56.

We zouden eens kunnen invullen op de spreadsheet van Commodoortje waar iedereen woont en dan met een algoritme (want hip) een plek kunnen kiezen die het meest centraal ligt.

@Martin: Hoensbroek is prima, ga jij boeken of moet ik dat ff doen?:stuck_out_tongue:

Hip algoritme? Gemiddelde van alle locaties:
Gouda 52.0114922,4.7106094
Delft 52.0114017,4.35839
Kasteel Hoensbroek 50.91705,5.9181

En dan kom je uit bij… de Efteling! (nou ja, een veldje ZW van Kaatsheuvel).

Nou, ik heb mijn aanvulling gedaan in de spreadsheet om de gemiddelde locatie boven de grote rivieren te trekken. :wink:

Dat is in ieder geval centraal gelegen in Zuid-Limburg
Voor zo’n locatie wil ik best wat verder reizen dan voor een zweterige sportkantine of (-;

Gezien de algehele sfeer op het forum, zou de datum in ieder geval behoorlijk naar voren gehaald kunnen worden en dan kunnen we er ipv een meeting meteen een crisis-overleg van maken. :wink:

Klinkt wel wat gechargeerd, maar dat zijn de meesten inmiddels wel gewend van mij. Het lijkt mij niet verkeerd om elkaars gezichten eens te zien en eens zaken aan tafel uit te praten, want er blijken -lees ik wel eens in een PM- over en weer toch heel wat irritaties te zitten. Misschien dat een ontmoeting op korte termijn kan voorkomen dat enthousiaste mensen vroegtijdig gaan afhaken en we goed ekrachten kwijtraken. Ik zou zelfs voorstellen binnen 6 tot 8 weken.

Leuk, ben benieuwd wat eruit gaat komen(en of ik dan kan komen); ik doe m’n best :wink: