BAG(ger) import :)

Hoi,

Ik had een nieuwbouwwijk ingetekend, maar een recente BAG import heeft daar bagger van gemaakt: om wat voor reden dan ook is de brondata van BAG bij dit project extreem slecht, en dat is nu helaas ook bij OSM het geval. In werkelijk hebben de muren wel hoeken van 90°, zijn de drie blokken in het midden van het project exact hetzelfde (de rare verspringing bij huisnummer 26/28 voorzijde en nr 36/38 achterzijde is er niet), worden de woningen aan de zuid-west kant gewoon aan de straat gebouw (in plaats van halverwege het erf), wordt huisnummer 27 toch echt gebouwd (dat is verdwenen) en is de uitvoerder geen dronken zeeman, zoals je wellicht nu zou denken.

Het ziet er wel komisch uit, maar ik zou het graag terugdraaien en aan de werkelijkheid aanpassen.

Mijn vraag echter: als ik dit nu aanpas, wat is de kans dat mijn werk ongedaan wordt met de volgende BAG import?
Met andere woorden: Bewerkt een BAG import alleen objecten zonder een ref:bag attribuut, of past deze ook de vorm aan van objecten waar al wel een ref:bag attribuut op zit?

Via een revert heb ik eea gedeeltelijk teruggedraaid. Je oude controuren zijn teruggezet met de tags vanuit BAG.

Op enig moment nadat de bouw afgerond is zal de gemeente de boel wel inmeten en kunnen eventuele correcties doorgevoerd worden.
Achteraf had ik gezien de kwaliteit in dit gebied tov hetgeen je al had staan eea anders moeten aanpakken en ipv de boel te vervangen gelijk de BAG tags erop moeten zetten.

Om een spontane BAG import te voorkomen is het het beste om de ref:bag tag in te vullen op de panden. Dat voorkomt dat de woonwijk als ‘ontbreekt’ oplicht in onze layers waar, vanuit de BAG gezien, verschillen te zien zijn tov OSM. Aangezien vervangen van controuren nog handwerk is zullen wij minder snel geneigd zijn om panden te vervangen dan ontbrekende toe te voegen.

In de layers van panden die onder constructie zijn zien we nu:

Hoi Sander,

Bedankt voor je hulpvaardigheid!

Als newbie ben ik trouwens wel benieuwd hoe je die diff maakt. Is dat met een JOSM plugin?

Ik zal de BAG in de gaten houden tegen de tijd dat de percelen (en blijkbaar dan ook de woningcontouren) definitief ingemeten worden.