Hulp bij aanpassing

Kan iemand me helpen met een aanpassing van de Breestraat in leiden.
Deze staat nu als 1 richting verkeer maar dat is niet helemaal juist.
Het is eigenlijk afgesloten voor Motorvoertuigen behalve bussen. Je mag er laden en lossen op bepaalde tijden ( Met ontheffing de hele dag (die hebben wi)) en voor het laden en lossen maar vanaf 1 kant inrijden. Dit is dan precies andersom zoals hij nu staat. Je mag er alleen in rijden vanaf de hogewoerdsebrug.
Ik weet niet hoe ik dit nu het beste kan wegzetten zonder dat ik andere gebruikers dwars zit.

Alvast bedankt.

Eenrichtingsweg
Ligt er helemaal aan, welke bebording er staat.

Dus het is juist of niet juist, niet helemaal juist kan niet.

Bij een eenrichtingsweg, gebruik je tag oneway, moet er een wel een bord staan (uitzondering fietspad)

Op tussen kruisingen zal je dan zien.

Wanneer die er niet staan is het geen oneway=yes.

En zal je de access van elke kant moeten regelen met access tags aangevuld met :forward en :backward, (bij bepaalde bebording).

Als er een C bord staat is het zeg maar een ingangsverbod met het voertuig wat beschreven is met een voertuigicoon op het bord, uitzonderingen op het onderbord, als je van de andere kant komt, als je daar mag inrijden, mag je zelfs keren op de weg. Van daar dat deze ingangsbeperking op een klein stuk weg worden gezet. (Zou ook op een node, er zijn eigenlijk twee systemen, welk het beste is nog niet bepaald.)

tags:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/NL:Overzicht_Nederlandse_Verkeersborden

Om het goed te doen heb je actuele data nodig, met een omschrijving die je nu geeft kan ik niet juist taggen. Je heb de situatiefoto’s nodig. Want een ieder omschtijft een bord weer anders, vooral als er nog onder bordjes gebruikt worden.

De enige openbare internet bron die we kunnen gebruiken is Mapillary.
https://www.mapillary.com/map/im/7vq6N78dH5lzH7L4jyx5QQ
Maar daar staat de Breestraat er niet in zijn geheel op.

Er zijn paar foto’s zijn bruikbaar.

Op basis van deze 2016 foto, is het geen eenrichtingsweg. Dus geen oneway.
Op basis van deze foto moet je een C12 bord taggen, omdat welicht aan de andere kant op een kruising geen bord staat gebruik maken van :forward of :backward.

Uit voorbeeld pagina.
Gezien de tekenrichting van de way in Openstreetmap.

motor_vehicle:forward=no & moped:forward=yes & mofa:forward=yes & traffic_sign:forward=NL:C12

Let er op dat motor_vehicle ook in houdt, moped en mofa, deze moet je dan weer op yes zetten. Zie bovenstaande string.

en dan de uitzondering het onderbord.
toegestaan: bus icoon A01 bord icoontje 15 ( niet gebruikelijke bewoording Uitgezonderd komt vaker voor en ook 15 km icoontje alleen voor autobus is zeer ongebruikelijk)
onderborden link
OB62 ( ga gemakshalve uit van Uitgezonderd.)
bus:forward=yes

traffic_sign:forward=NL:OB62 voegen we toe aan bovenstaande traffic_sign string
dat wordt dan:
traffic_sign:forward=NL:C12,OB62

Wat krijgen we dan:
motor_vehicle:forward=no & moped:forward=yes & mofa:forward=yes & bus:forward=yes & traffic_sign:forward=NL:C12,OB62

En dan zou je nog iets met het 15km voor bus moeten doen vanaf deze kant.
maxspeed:bus:forward=15
Wat dan weer lastig is het zou moeten gelden tot de volgende kruising. Alleen komend vanaf deze kant.

En zo moet je bord voor bord invoegen in Openstreetmap.

Andere kant:
https://www.mapillary.com/map/im/CAGTdr8masK4LoA68EbrzQ

Op een klein stuk, na elke kruising herhalen als er een bord staat!
Ik kan niet lezen, wat er op het tweede onderbord staat.
vrachtwagens en levering met tijden en snelheid 15 km.
hgv:forward=delivery @ ( tijden)

delivery
en dan ook nog dat 15 km.
maxspeed:hgv:forward=15

tijden is dezelfde syntax als bij https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:opening_hours

Wanneer je te hard rijdt 20 km dan krijg je geen boete op basis van maxspeed maar op basis van overtreding van ingangsvoorwaarde, zo bekijk ik dat.
Zo klein icoontje is geen officieel verkeersbord, dan geldt hier waarschijnlijk de bebouwde kom maxspeed of een KM zone.

RVV vrachtauto.

Al zulke rijrichting borden

maakt het geen eenrichtingsweg. Rijrichting wordt aangegeven. Met eventueel uitzondering.