Wanneer bewerk ik een kaart echt?

Even voorstellen: NHVELDH uit Zutphen, nieuwe mapper. Ik heb zojuist wat bijdragen op het OSM-forum gelezen die mij verwonderden. Het gaat erom, dat leden vragen hoe er opgetreden kan worden tegen mappers “die maar wat aanprutsen, en niet luisteren naar op- en aanmerkingen”. Ik ging ervan uit dat een wijziging pas op een gepubliceerde kaart zichtbaar is als hij goedgekeurd is. Heb ik ongelijk? Ik oefen omdat ik nog veel moet leren, maar wil niet de gepubliceerde kaart bederven. Hoe gaat dit alles in zijn werk?
(Ik krijg veel aardige en behulpzame ondersteuning, hoor!)

Vriendelijke groeten, NHVELDH

onmiddellijk online en op elke kaart (zonder controle)

Het zou beter zijn een Nederlandstalige posting in het NL-subforum te plaatsen?

Zoals ik zei, ben ik een nieuwe mapper die nog veel moet leren. Dus ook, waar ik mijn vragen kan stellen. Ik zal mijn best doen, beter uit te kijken. Groeten, NHVELDH

Moved this thread to the proper subforum.

Welkom op het OSM forum!
Als je nieuw bent in OSM zou ik je willen aanraden om gebruik te gaan maken van JOSM om te mappen. Deze editor heeft weliswaar een steile leercurve, maar is uiteindelijk de beste keuze. In JOSM kun je, zeker als je nieuw bent, ook gebruik maken van de optie “Laat mijn wijzigingen nakijken”. Voordat de wijzigingen dan op kaart zichtbaar worden, is er een ervaren mapper die kijkt of alles goed gegaan is.

https://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=53710