Ondergronds mappen

Hoi,

Ik heb zojuist metrostation Europaplein en omgeving gemapt (nog zonder stationsnode, zodat het niet heel duidelijk op de kaart komt), zie hier.

Alleen vind ik de ondergrondse (rol)trappen nogal storend door de bovengrondse pedestrian area heen steken.
Ik heb ze getagd met

highway =	steps
layer =	-1
level =	-1
underground =	yes

Is er een methode om dit “mooier” te doen of kan Mapnik hier gewoon niet goed mee omgaan?

Oh en nog een vraag: ik heb de ingang van de bovengrondse liften (die alleen naar niveau -1) leiden op de buitenkant van de lift gezet. Maar omdat het “doorloopliften” zijn, moet ik nog iets doen om de ondergrondse pedestrian area’s in de mezzanine hier op aan te laten sluiten? Een “path” in het liftgebouwtje?

Mapnik zou ondergrondse elementen veel strikter als tunnel moeten behandelen, de huidige toestand is nog verre van ideaal gezien mijn eerder gesignaleerde rommel bij Station Blaak in Rotterdam. Bij station RAI lopen de verhoogde perrons onder de weg en de tramrails door.

conveying=yes naar forward/backward
level=-1 naar bijvoorbeeld -1;0 (level;level)
incline=up/down
underground=yes naar location=underground
:slight_smile:

Hier wordt een pad verborgen onder een pedestrian, ik weet alleen niet hoe dit werkt…
https://osm.org/go/0GS4L~7~p?m=

Die hoeft niet, de incline van steps is by default up (dwz in de richting van de pijl)

thx

highway=pedestrian + area=yes verbergt bijna alles in mapnik.

Dat klopt volgens mij niet of is in elk geval niet wat de Wiki vermeldt:
“Indicate which direction the steps go up or down by using the tag incline=up — when the direction of the way points upwards — or the tag incline=down, respectively. By convention, the direction of the way should preferably point uphill, but the key incline=* should always be added to the way.”

Het geniet dus de voorkeur om te zorgen dat de richting van de weg overeenkomt met de richting van de helling zodat incline=up kan worden toegevoegd in plaats van een omgekeerde richting met incline=down. Toepassing van incline=up geniet dus de voorkeur maar dat maakt het geen default.

Ah, thx, dat had ik niet meegekregen!