QGIS Cloud kaartjes maken

Voor de Qgis liefhebbers.

{EDIT 20181229: De linkjes hieronder werken niet meer. Er is wel een nieuwe link naar BGT wegdeel data Amersfoort/Leusden }

Met Qgis cloud kun je je eigen QGIS kaarten publiceren. Dat worden dan een kaart die je in je browser kunt bekijken maar het wordt ook automatisch een WMS. Als je een gratis account aanmaakt mag je 50MB aan data publiceren. Ik heb het al eens geprobeerd met alle OSM fietspaden van NL maar dat wordt al veel te groot. Je zult dus selectief moeten zijn met wat je laat zien.

Ik heb een paar kaartjes gemaakt:

  1. Alle gebouwen met een naam uit de Top10 NL genomen. De WMS = https://qgiscloud.com/PeeWee32/Qgis_cloud_TTNL_GEBOUWNAMEN (bv met JOSM te bekijken)
  2. De OSM provincie, gemeente, woonplaatsgrenzen aangevuld met de G11, G12a en G13 fietspaden (afslag eind 2017 ergens).
  3. OSM Ruiter gerelateerde OSM elementen. (afslag eind 2017 ergens)

Allemaal niet heel erg hoogstaand maar het geeft wel weer wat extra mogelijkheden. Wellicht is dit iets om specifieke BGT data te visualiseren.

Ik zit nu op 46MB dus veel kan er niet meer bij. Dat betekent ook dat in de toekomst de linkjes het wellicht niet meer doen omdat ik dan met andere kaartjes bezig ben.

Hopelijk heeft iemand er wat aan.

Groet Peter

Dat zijn er best nog veel! :slight_smile:

Dat klopt en nog lang niet allemaal gemapt dus als je een paar avondjes niets te doen hebt … :wink:

Ik zie dat ik nog genoeg te doen heb in de buurt. :wink:

Maar leuk, ik kende deze nog niet. Omdat ik hier een tijdje geleden mee bezig was in de buurt en ik me afvroeg hoe het in de rest van het land zat:

Het percentage van de lengte van fietspaden die een naam hebben.

De data is van 8 of 9 januari denk ik.