Gebouw over weg

Nu de 3dshapes langzaamaan overal verschijnen vraag ik mij af hoe ik het volgende moet mappen.

Het gaat over een gebouw waar een weg of een fietspad onderdoor gaat. Bijvoorbeeld ivm een loopbrug of een gebouw waarbij men op de begane grond een weg heeft liggen om de binnenplaats te bereiken.

Ik heb het geprobeerd met een tunnel, maar eigenlijk is dat het niet!

Zet het gebouw (of het deel van het gebouw) wat eroverheen gaat op layer=1.
Dit wordt nog niet goed gerenderd volgens mij maar dat komt ooit wel.

Zou kunnen, maar het grootste gedeelte van het gebouw begint wel op de begane grond. Dus ik zou het gebouw kunnen opsplitsen in drie stukken, waarbij ik alleen het middelste stuk op layer=1 zet, maar ik vraag me af of dit de bedoeling is.

Dat stuk is dan toch het stuk gebouw dat ‘van de grond’ komt? :slight_smile:

Ik gebruik “tunnel” zonder Layer. Misschien een tag “covered” aanmaken voor overdekte wegen?

(Schopje)
In heel veel winkelcentra zijn er overdekte loopbruggen tussen gebouwen, is zo’n loopbrug te taggen als brug? En level=1?

tunnel=building_passage

Nee, tunnel=building_passage is voor een weg die door een gebouw heenloopt. Met een beetje fantasie zou je een voetpad door een overdekt winkelcentrum zo kunnen taggen.

Een loopbrug tussen twee gebouwen is gewoon bridge=yes.

En dan covered=yes er bij.

+1

Aanvullende kwestie:
Het bouwdeel dat boven de building_passage staat, is vaak niet aanwezig in de BAG. Ik kan het dan handmatig bijtekenen. Lijkt me raadzaam er dan een note bij te plaatsen, bv.: niet aanwezig in BAG wegens ontbreken begane grond.
Of heeft iemand een beter voorstel?