Hoe tag ik wegen met alleen toegang voor bewoners en/of afleveren van

Ik ben bezig met de binnenstad van Haarlem. Daar zijn nog al vreemde combinaties van toegang (restrictions).

Winkels mogen bijvoorbeeld tot 11:00 bevoorraad worden door goods of hgv. Bewoners mogen met hun auto door straten rijden die alleen toegankelijk zijn voor fietsers en voetgangers. Er is een tag (dat ik even niet kan vinden) waar je de rood-witte paaltje mee kunt aangeven (weet niet of dat is goedgekeurd). Zou ook gebruikt kunnen worden.

Ook zijn er één richtingsverkeer wegen waar fietsers in twee richtingen mogen fietsen (Gebruik ik cycleway=opposite_lane voor, hoewel er helemaal geen 'lane’is).

Is er ergens een Wiki pagina waar deze combinaties staan?

hours_on etc…?

Access=destination?

Zoek in de wiki even op ‘bollard’ daar staat wel wat bij.

cycleway=opposite (geeft aan dat fietsers ook van de andere kant erin mogen).

De meeste staan in de map_features pagina…

Bedankt alvast.

Wat

betreft: er is een access=license gemaakt. Voelen jullie daar wat voor om die te gaan gebruiken. Kan ook voor toegang op bepaalde tijden voor “delivery” vehicles aangeven.

Hier is de proposal pagina http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Proposed_features/License. Is van 23 mei, maar verder nog niets gedaan.

bedankt voor de “bollard” opmerking, die zocht (Wiki pagina’s werkte vanmiddag nauwelijks).

Als diegenen die toegang willen tot het gebied een licentie nodig hebben (bijv. briefje van de gemeente) dan ben ik voorstander anders lijkt destination toch beter.