OpenStreetMap Forum

The Free Wiki World Map

You are not logged in.

Announcement

A fix has been applied to the login system for the forums - if you have trouble logging in please contact support@openstreetmap.org with both your forum username and your OpenStreetMap username so we can make sure your accounts are properly linked.

#26 2017-10-11 13:15:59

lte_osm
Member
From: Hengelo
Registered: 2017-05-31

Re: Voorloopnullen bij knooppuntennetwerken

Persoonlijk ben ik een groot voorstander van concensus maar wat ik soms wel een beetje mis is de vastlegging daarvan, of beter gezegd, de plek waar het is vastgelegd. Soms zou ik zweren dat ik ergens eens iets heb gelezen over hoe iets te taggen, maar kan ik niet meer terugvinden waar dat stond...
Nu kan dat natuurlijk ook iets zeggen over mijn zoekvaardigheid.

#27 2017-10-12 18:52:22

alphensebezorger
Member
Registered: 2016-02-08

Een afspraak hierover lijkt me handig. Welke keuze er gemaakt wordt, maakt me niet zo veel uit, zolang er maar overeenstemming over is.
Mijn keuze zou zijn: geen voorloopnul op OSM wanneer die in het veld niet bestaat. (Wanneer de bordjes wel een voorloopnul tonen, dan natuurlijk ook op OSM met nul. Daarover lijkt me geen discussie.)

Is het misschien een goed idee om over twee weken "de stemmen te tellen" en te proberen tot een afspraak te komen. Dan hebben andere mappers nog twee weken om hun keuze en argumenten door te geven.

#28 2017-10-12 20:12:15

Allroads
Member
Registered: 2011-03-05

Is dezelfde problematiek als bij verkeersborden wel of niet voorloopnul gebruiken, zie het eigenlijk niet los van elkaar.

#29 2017-10-15 23:19:28

multimodaal
Member
Registered: 2015-11-10

alphensebezorger wrote:

Een afspraak hierover lijkt me handig. Welke keuze er gemaakt wordt, maakt me niet zo veel uit, zolang er maar overeenstemming over is.
Mijn keuze zou zijn: geen voorloopnul op OSM wanneer die in het veld niet bestaat. (Wanneer de bordjes wel een voorloopnul tonen, dan natuurlijk ook op OSM met nul. Daarover lijkt me geen discussie.)

Is het misschien een goed idee om over twee weken "de stemmen te tellen" en te proberen tot een afspraak te komen. Dan hebben andere mappers nog twee weken om hun keuze en argumenten door te geven.

Wat mij betreft +1 voor bovenstaande optie (map het zoals het in het veld staat) op basis van de  on the ground rule waarnaar A67-A67 al verwees.

En sowieso dank aan alle mappers die onvermoeibaar structureel de kwaliteit van de netwerken (en andere gegevens) in de gaten houden!
Ik probeer zo goed mogelijk te werken, maar toch slipt er soms iets tussendoor, JOSM-validatie pikt niet alles eruit.
Sommige online-validators doen een paar uur over verversen, waardoor je het pas de volgende dag ziet als je 's avonds mapt.

Vaak is onbedoelde schade blijkt dan al vroeg in de ochtend gerepareerd, voel me daar soms bijna schuldig over, dat ik mijn eigen rotzooi niet opruim..

#30 2017-10-16 16:25:48

A67-A67
Member
Registered: 2014-04-08

Ik ben zelf sterk voor het mappen zoals het in het echt te zien is. Ik heb eigenlijk geen overtuigende reden gehoord om hiervan af te wijken.

Allroads wrote:

Is dezelfde problematiek als bij verkeersborden wel of niet voorloopnul gebruiken, zie het eigenlijk niet los van elkaar.

Verkeersbord G7 ziet eruit als een plaatje van twee voetgangers. Er staat nergens G7 of G07 op het bord. Knooppunt 1 ziet eruit als het getal '1' op een bordje in een bepaalde huisstijl.
Bij een knooppunt is er dus duidelijk sprake van een 1 of een 01. Bij een verkeersbord is dat verschil slechts iets dat je uit een bijlage van de wet zou kunnen halen.

Board footer