Wandel- en fietsroutes

2 vragen:

Ik heb het kruispunt bij Driemond compleet verbouwd, nadat het net heropend is.

  1. Ik heb bij Driemond een (paar) knooppuntenfietsroutes die heen en terug niet dezelfde route hebben. Bijv deze. Heb ik het stuk aan het einde zo goed gedaan? (niet kijken naar de cycle-layer, die is nog niet goed gerenderd. Knooppunt 65 zit op de kruising fietspad langs Provincialeweg en Gein-Zuid
  2. Voeg je bij een (fiets- en wandel)knooppuntenroute de knooppunt-nodes wel of niet in op de route?

Ik heb alles nagekeken en aangepast. VMarc meldde fouten vanmorgen, sorteerfouten en een route (27-65) “schoot” door over het knooppunt. Vwb de sorteerfouten, bij forward/backward, begint de terugroute altijd bij het eerste splitspunt en dan tegen de richting in.
Er zijn mensen, die de knooppunten lid maken van de route. Ik ben er falikant tegen. Die knopen kunnen gaan zwerven in de route en dan volgorde problemen veroorzaken. Verder is het ook absoluut niet nodig, een knoop maakt deel uit van een weg en de weg is al lid van de route, dus daarmee de knoop ook. Extra vermelden is niet noodzakelijk. En last but not least, het geeft ook extra onderhoud. Als het netwerk wijzigt, moet je deze relaties weer extra verwijderen.