OpenStreetMap Forum

The Free Wiki World Map

You are not logged in.

Announcement

A fix has been applied to the login system for the forums - if you have trouble logging in please contact support@openstreetmap.org with both your forum username and your OpenStreetMap username so we can make sure your accounts are properly linked.

#26 2017-09-13 18:31:34

IIVQ
Member
Registered: 2014-11-12

Re: edits guppie35

Is there any way I can see the combined effect of a number of edits (e.g. all the ones near Tilburg), and the difference with
a) the situation beforehand
b) the current situation
so I can check what edits have been done afterward?

#27 2017-09-13 18:50:06

whturner
Member
From: Landgraaf NL
Registered: 2016-02-28

#28 2017-09-13 21:13:39

IIVQ
Member

Nee, ik bedoel van de edits specifiek van Guppy35. Ik zit met die edits bij de school.

Maar ik zoek ook nog wat support.
Hoe doe ik een melding bij de DWG?

#29 2017-09-13 22:23:35

arvdk
Member
From: Gouda
Registered: 2016-10-04

marczoutendijk wrote:
guppy35 wrote:

is reeds gesloopt dit was de oude gymzaal

Ik heb na een bag import van die school (vanwege hele vreemde lijnen) de gymzaal op 'demolished:building=yes' gezet, in plaats van 'building=demolished'. Nu rendert hij ook niet meer, net zoals hier bijvoorbeeld. Ik weet niet of de info van guppy35 zodanig betrouwbaar is dat we een BAG terugmelding kunnen doen? Of was dat al gebeurd?

#30 2017-09-13 22:50:03

eggie
Member
From: Dordrecht
Registered: 2010-09-03

Hier zie je alle edits
https://www.openstreetmap.org/user/Gupp … 90/11.1457
Die school is inderdaad voor een deel gesloopt. Op een andere locatie staat een nieuw gebouw.
In Achavi analyseer ik wat er is ge-edit. http://overpass-api.de/achavi/?changeset=51106778
Wanneer je op een way klikt zie je hoe het ervoor was.

Een melding bij de DWG doe je hier. Andy Townsend kan ook Nederlands omzetten naar Engels dus dat is geen probleem.
In het Engels is wat handiger.

Deze waarschuwing stuur ik bij herhaalde foute edits en negeren van opmerkingen.

Wees even voorzichtig met het aanbrengen van nieuwe edits.
Mocht je op deze manier doorgaan zal er overwogen worden een (tijdelijke) stop op je account te plaatsen.
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Data_working_group

.. en dit is tevens de link waar je de melding kunt doen.  Even het regeltje opzoeken : OSM messages to the OSMF Data Working Group user will also work, but email's easier for the DWG to deal with and preferred if possible.

De laatste melding was van Nakaner (Duits forum) en die daar voor van o.a. mijzelf. Dat ging over diezelfde school en had geen effect, want men vond het een geval van gewoon bad mapping en geen vandalisme... en dat is het ook niet.
Met Guppie zijn afspraken gemaakt dat hij ingewikkelde edits zou voorleggen aan het forum, maar dat is niet echt gebeurd.

#31 2017-09-20 23:04:57

IIVQ
Member

Ik heb Guppie een bericht gestuurd.

Beste Guppie.
Je hebt weer een aantal edits gemaakt op Openstreetmap die foutief waren.
Zie https://forum.openstreetmap.org/viewtop … 54#p663454 voor een overzicht.
Vooral de edits bij knooppunt Joure steken me, omdat je dit knooppunt al eerder foutief bewerkt hebt en ik (en anderen) veel tijd en moeite hebben gestoken in het weer corrigeren van deze edits.

Dit geld ook voor het vernummeren van snelwegen en dergelijke.

Zou je voortaan niet meer willen bewerken op Openstreetmap zonder je er in het veld van te vergewissen dat wat je op OSM doet, ook in werkelijkheid zo is?

Ook heb ik de DWG een mail gestuurd met het verzoek om een permanente block.

#32 2017-11-20 10:17:46

kreuzschnabel
Member
From: Taunusstein ± 1300 km
Registered: 2015-07-03

IIVQ wrote:

Rename A44 into A448 - didn't check all ways but this seems to be correct.

Sorry to state that was wrong as well. It’s A 448 west of Bochum/Witten interchange only, while it’s still A 44 between Bochum/Witten and Dortmund/Witten. There are Mapillary images as of last week showing "44" on the waysigns. I re-ref-ed this manually.

--ks

Last edited by kreuzschnabel (2017-11-20 10:18:15)

Avatar-Bild von Elaine R. Wilson, www.naturespicsonline.com, CC-BY-SA 3.0
Mein OSM-Tutorial auf Deutsch

Board footer