Relatie tussen OSM - WIKIDATA - WIKIPEDIA - WIWOSM - etc...

Hiermee wil ik nogmaals pleiten, om meer aandacht te besteden , dat er vele ‘onderliggende’ links bestaan tussen OSM - WIKIDATA - WIKIPEDIA - WIWOSM - etc…

Bijvoorbeeld ;
Baarle-Nassau : is op deze image op wikipedia te bekijken.
Doch, als ik op OSM opzoek, is dat blijkbaar een 'andere grens ?? :roll_eyes:

De gemeente Baarle-Nassau (https://www.openstreetmap.org/relation/47798, admin_level 8) is opgedeeld in meerdere **woonplaatsen **(admin_level 10), waarvan er een ook de naam Baarle-Nassau draagt. Die laatste heb jij blijkbaar gevonden, de eerste is op het plaatje van wikipedia te bewonderen. Ik snap dat het verwarrend kan zijn, net als bij de naam Utrecht. Dat is zowel een provincie, als een gemeente als een van de vier woonplaatsen in de gemeente Utrecht.
Volgens mij is er in dit geval geen sprake van een fout in OSM of Wikipedia.

Als je het plaatje wikipedia artikel van Baarle-Nassau gebruikt ipv het ver uitgezoomde plaatje van Noord-Brabant lijkt het al wat meer op OSM als je de juiste relatie pakt.

Het is volgens mij nog net iets complexer. De Nederlandse gemeente Baarle-Nassau en de Belgische gemeente Baarle-Hertog vormen samen de (Internationale) woonplaats Baarle (bron: wikipedia). De woonplaats Baarle is dus groter dan de gemeente Baarle-Nassau.
De woonplaats Baarle in de BAG omval alleen het Nederlanse gedeelte van Baarle en valt daarmee samen met de gemeente Baarle-Nassau. Zo is het ook ik OSM opgenomen en ik denk dat dat de beste oplossing is.