OpenStreetMap Forum

The Free Wiki World Map

You are not logged in.

Announcement

A fix has been applied to the login system for the forums - if you have trouble logging in please contact support@openstreetmap.org with both your forum username and your OpenStreetMap username so we can make sure your accounts are properly linked.

#26 2017-09-12 11:41:40

phicoh
Member
Registered: 2013-04-11

Re: Mofa yes of designated bij G12a of G11 bord.

multimodaal wrote:
phicoh wrote:

En het verbieden van snor- en bromfietsen met verbrandingsmotor is een eenvoudige stap.

tussen droom en daad staan Europese toelatingseisen in de weg en politieke  bezwaren :;)

Ik ben benieuwd naar die bezwaren. De huidige beperkingen voor auto's, vrachtwagens en snor- bromfietsen zijn behoorlijk willekeurig.

Bijv. het verbod in Amsterdam per 1 jan. 2018 voor alle snor- en bromfietsen met een verbrandingsmotor van voor 2011.

Het lijkt erop dat alles kan op dit gebied. En iedere fietser wil natuurlijk die stink brommers de stad uit.

multimodaal wrote:
phicoh wrote:

Op dit moment is een electrische mofa vrijwel gelijk aan een fiets. Dus mofa=no zou geen probleem zijn, iemand een een electrische mofa kan gewoon fiets navigatie gebruiken.

Maar als bijv. in Amsterdam alle mofa's naar de rijbaan moeten, dan werkt dat natuurlijk niet meer.

Zelf zou ik dat denk ik inderdaad ook zo doen als ik een elektrische MoFa zou hebben, daarmee kom je praktisch gezien een heel eind.
Maar ook nu ga je fout als ergens een verbodsbord C13 staat: daar mogen fietsen wel door en snorfietsen (ongeacht de aandrijving) en overige bromfietsen niet.

Ja dan ontkom je dus niet aan een speciale tag voor electrische snorfietsen.

#27 2017-09-12 16:38:04

EOSfoto
Member
From: Kerkrade
Registered: 2014-06-16
Website

Re: Mofa yes of designated bij G12a of G11 bord.

De G12 was inderdaad G11...

De hele discussie volgende vrees ik dus weer voor een Poolse Landdag, net zoals de vorige discussie daaromtrent...
We kunnen honderden uitzonderingen bedenken, want iemand van 14 op een elektrisch aangedreven bromfiets (in bezit van een invalidenparkeerkaart) mag ook op het trottoir rijden (max. 6 km/u).

Als we deze discussie nu eens zouden beperken tot fietsen en brom-/snorfietsen met verbrandingsmotor. Tegen de tijd dat er aparte tags komen voor elektrische snorfietsen en bromfietsen, kunnen we die weer oppakken...

Board footer