JOSM: route downloaden

Hoi,

Ik heb afgelopen vakantie enkele honderden kilometers door Frankrijk gereden op N- en D-wegen en daarbij vele notes gemaakt wat de lokale maximumsnelheid was, want die staat lang niet altijd goed.

Ik heb o.a. een 100 km lange GPS-track van een route, die ruwweg diagonaal loopt. Is er een manier dat ik in JOSM (bijv via Overpass) op basis van een GPS-track kan zeggen: Download alles dat binnen x meter (zeg:30) van deze GPS-track ligt?

Je kan gpx openen in JOSM.

Dan op de gpx laag rechts klikken en kiezen voor;

‘Download from OSM along this track’.

dan kan je nog keuzes maken onder meer het gebied en breedte.

voor track en waypoint
of apart

Ik gebruik de functie “customize track drawing”, wel eens waarbij ik de gpx lijnstijl aan pas zodat mijn rijsnelheid in kleuren kan zien.

Plaatsen waar je stopt zijn dan makkelijk te herkennen.

Niet helemaal wat is verwachtte, het downloadt namelijk rechthoeken, maar het werkt ook.
Ik meen eens gezien hebben dat iemand een tool had om een polygoon van ±30m naast de GPX-track te tekenen en dat als download area te gebruiken…

Wat erg handig zou zijn is een maxspeed-kleurenrange die juist zou kleuren als er geen maxspeed was aangegeven.
Ik kwam namelijk een gebied tegen waar heel vaak geswitched werd van wel naar geen maxspeed.
(weet even niet meer waar precies, ik heb gisteren 1080 km gereden, de hele vakantie 3800km en daarin precies 700 notities gemaakt…) Kost me een paar regenachtige avondjes om die te verwerken…

For Overpass there’s a prototype: http://www.openstreetmap.org/user/mmd/diary/42055