mapcat

Dit bericht kreeg ik nadat ik wat wonderlijke poi-edits had teruggedraaid. Kan niet eens meer nagaan welke. Het betreft kennelijk wat testen van Mapcat https://www.mapcat.com
Veel tijd en ideeën heb ik niet, want ondanks de komkommertijd is het toch nog wel druk om nieuwe mappers welkom te heten en hun edits te analyseren. Komende weken zit ik zonder computer dus assistentie is altijd welkom.

Dear Eggie,

I am Sandor from mapcat.com. Recently you contacted 2 of my colleagues who had changed a POI in OSM database. You were right, and we are glad that you are enthusiastic about the quality of openstreetmap database.

Let me tell you that on mapcat.com in the coming month we are going to introduce a new feature called simple edit. This tool enables a very simple and easy way to update some features of openstreetmap database. Changes are updated to OSM in minutes, so our aim is to give an easy to use tool for average users to improve the coverage and quality of OSM data. Now we are focusing on POIs.

As it is not in development phase, and we are testing the feature, I would like to ask if you are interested in contribution on this? What do you think a simple POI edit feature should have capable of doing? What are the required tags in your opinion? How could we or the community validate it? If you are willing to help us, we can grant access to our development page so you can either test it or tell your notices.

Please let me know your opinion and write me to the sandor.palfi@mapcat.com Have a nice day!

Sandor

edit: Zal dit de volgende “mapsme” zijn? Dan kunnen we weer 7x per dag het Rijksmuseum verwijderen van de kaart.
Ook de laatste tijd weer veel airb&b 's op de tramrails. :frowning:

Het lijkt een soort ID-editor. Die was ook al bedoeld om edits makkelijker te maken, dus wat zou van dit project de toegevoegde waarde zijn?

Dat was ook het eerste dat mij opviel. En als ze een eenvoudige editor willen maken, waarmee je alleen POI kunt bewerken of toevoegen, zou dat nog een idee kunnen zijn. Maar je kunt ook hiermee weer heel eenvoudig relaties en multipolygonen om zeep helpen.

Voorlopig liep mapcat al vast…, maar dat zou ook aan mijn computer kunnen liggen.

Ik weet het niet hoor… Is 1 soort ID-editor niet al genoeg? Het wordt er volgens mij niet veel overzichtelijker op. In plaats van het maken van vele verschillende soorten editors, zou ik eerder met z’n alleen bijvoorbeeld ID verbeteren, maar goed ik kan het mis hebben.

Het ís de ID-editor, maar dan embedded in hun website.