zuidpool

Ik heb OSM op een google-loos Android device en steevast als het ding niet weet waar-ie is neemt-ie aan dat hij op de zuidpool is. Dat is lastig adressen zoeken, want een stad als Utrecht kan-ie niet vinden zo, zelfs niet met een “increase search radius”. Is de OSM app zo in te stellen dat-ie mijn huis als referentie neemt en niet de zuidpool?

Maar dan nog: als ik dan een stad in Italie zoek kan OSM het ook niet vinden, ook al heb ik de kaarten van de betreffende regio erin zitten (ter plekke werkt het wel als-ie weet waar hij is). Ik kan ook geen land ingeven waar hij moet zoeken.

Kennelijk kun je alleen maar zoeken als je in de buurt bent. Of heb ik iets cruciaals gemist?

R.

Hallo, welkom op het forum.

Openstreetmap is een database, waaruit verschillende app bouwers kaarten maken voor hun app.
Dat renderen, daar heeft Openstreetmap community niks mee te maken, die mappen en taggen, wat in de database komt.

Het is de app bouwer die verantwoordelijk is voor de werking van de app.
Daar zal vast een forum zijn, bug report hoekje om de bouwer te benaderen.

Het is onduidelijk, welke app gebruikt je?

Als we dit weten kunnen we je misschien wat hints geven.

Of bedoel je dat je op de website http://www.openstreetmap.org/#map=7/-64.366/-58.700 bij de zuidpool uit komt?

Welkom op het forum. Je vertelt er niet bij welke app je gebruikt. Er zijn er nogal wat met OSM.
Weet je zeker dat het de zuidpool is. Een gps-toestel dat niet weet waar hij is laat een punt voor de kust van West Afrika zien o gr (evenaar) en de kruising met de o Meridiaan.
Je kunt de vraag ook stellen in het forum van www.gps.nl ; het forum van Waypont. Daar zit veel knowhow.

Ok, thnx, stom van me natuurlijk. Ik had me hierop aangemeld omdat er een bruggetje tien meter te ver ligt en ik wilde me erin verdiepen hoe ik dat ding kon verslepen. En die app (OsmAnd~) heeft geen moer met de kaart te maken. Sorry, newbie error :slight_smile: