Westwijkplein Amstelveen

Hallo heb een aantal wijzigingen gedaan rondom het Westwijkplein in Amstelveen.

https://www.openstreetmap.org/changeset/47941726#map=17/52.28163/4.82559

Er zijn daar aantal gebouwen gebouwd, die staan netjes in OSM, echter er is ook een grote reconstructie geweest van de openbare ruimte.

De OV-baan en fietspad zijn van plaats veranderd. Fietspad ligt nu aan de kant van het water.

Aangezien ik niet precies weet hoe ik die busbaan met haltes zou moeten wijzigen ben ik daar een beetje terug houdend in.
Het fietspad maakt tevens deel uit van een route, en dat heb ik ook nog niet eerder gedaan.

Het verzoek aan een meer ervaren editor om dit voor mij te doen.

Bij voorbaat hartelijk dank.

Wat zou er precies moeten gebeuren met de busroutes?

Ik kan helaas de PDOK-luchtfoto’s niet zien, de server ligt er uit.
Maandagmiddag fiets ik naar huis, ik kan daar wel wat even naar de exacte situatie kijken.

Ik ga dat wel oppikken.
Zo te zien moeten er, behalve het verplaatste fietspad (met route), elf buslijnen aangepast worden.
Ik laat weten als het gereed is; in de tussentijd daar even afblijven s.v.p.

Ik heb het volgende verwerkt:

  • fietspad verlegd naar het westen langs het water, en de fietsroute 90-92 daarop aangepast
  • begin- en eindnode van route 90-92 verwijderd uit relatie (overeenkomstig richtlijnen)
  • busroutes in noordelijke richting (172, 173, 199 en 272) verplaatst naar busbaan Westwijkplein
  • halte 57243310 verwijderd van tijdelijke positie langs Asserring en herplaatst naar Westwijkplein
  • lijn 275 gecorrigeerd naar route ruim rondom de wijk
  • alle waarschuwingen genegeerd m.b.t. niet voldoen van routeonderdelen aan public transport versie 2

De busroutes in zuidelijke richting (172, 173, 199, N70, N72 en N74) gaan volgens meest recente gegevens Connexion nog altijd via westelijk deel Asserring (en niet busbaan). Daarom lijn 199 in die richting weer gecorrigeerd. Halte 57243300 blijft daar vooralsnog staan.

Nog enkele opmerkingen:

  • traject van zuidelijke Asserring naar noordelijke Asserring is voorzien van diverse namen, resp. Westwijkplein, Zeelandiahoeve, Westwijkplein, Westwijkstraat (graag controle ter plekke)
  • middendeel van het traject is busbaan; noordelijk en zuidelijk deel niet, maar dan zouden die toch aansluiting moeten hebben tot andere wegen (een weg eindigt niet zomaar ergens in een busbaan)

Hallo HenkL bedankt dat jij dit hebt opgepakt want ik kwam er niet meer uit.

Na aanleiding van jouw opmerkingen.

De namen had ik wel reeds aangepast, het is een gekke boel daar.
Van zuidelijke kant naar het noorden is kort gelden veranderd.

Dus bij de asserring over de brug is nu Zeelandiahoeve tot aan de expeditie van de AH.
het gedeelte van de Busbaan is dan Westwijkplein tot dat ie weer overgaat in een normale weg dan dan weer Westwijkstraat heet.
Beide straten (Zeelandiahoeve en Westwijkstraat) lopen door tegen de busbaan.
Dus qua namen is het nu van de asserring zuid naar asserring noord: Zeelandiahoeve, Westwijkplein, Westwijkstraat.

Heb het natuurlijk ook reeds in de kaart zitten bekijken en het ziet er nu prima uit.

Vraagje betreffende de fietskaart, daar loopt de fietsroute nog op de oude locatie.
Word deze na verloopt van tijd gewoon mee geupdated ?

Dit is écht puur toeval. Maandag zat ik op kantoor en kwam iemand aan mijn collega melden dat de bussystemen niet goed werken rond het Westwijkplein. Die collega heeft toen de routes goed gezet, ze stonden dus al sinds de heropening van het Westwijkplein fout in onze systemen. De halte Westwijkplein in zuidelijke richting aan de Asserring wordt dus niet meer gebruikt. Ik weet niet of deze er nog staat.

Nu ik op de site kijk, denk ik dat de route van de N72 ook nu nog niet goed staat - die staat nu als via de Zeelandiahoeve (oost-west), terwijl ik vermoed dat deze volgens de Asserring moet rijden. Dat maakt voor de chauffeurs echter niet uit - tussen haltes zijn ze vrij om hun route te kiezen.

Ik heb de busroutes geactualiseerd en, voor wat betreft de halte Westwijkplein, aan Public Transport Schema 2 voldoenend gemaakt.

Ja, deze kaarten die gehost worden door Andy Allan (de fiets- en transport map) worden met enige regelmaat geupdate, ik geloof eens per week of per 10 dagen.

Nog een vraag: het middelste deel “Westwijkplein”, is dat officiëel busbaan? Zoja, dan kom je er niet met psv=yes, je moet ook access=no er op zetten. Tegelijkertijd is psv=yes onzinnig op wegen die geen access=no hebben, want alle voertuigen mogen hier al op. Ik ben trouwens meer voorstander van bus=yes. Taxi’s mogen namelijk niet standaard op de busbaan, alleen met ontheffing (op voertuig), tenzij het met een onderbord zo is aangegeven. Een ontheffing op voertuig valt niet onder PSV lijkt me.

@Masje_NL: Ben jij lokaal bekend? Zou jij ook nog op de daar openstaande notes kunnen reageren (o.a. de Deen invullen)?

Net naar zitten kijken maar iemand is me al voor geweest. :smiley:

Als ik er weer eens ben loop ik wel even naar binnen om te kijken welke winkels er nu binnen zitten.

Top!