OpenStreetMap Forum

The Free Wiki World Map

You are not logged in.

Announcement

A fix has been applied to the login system for the forums - if you have trouble logging in please contact support@openstreetmap.org with both your forum username and your OpenStreetMap username so we can make sure your accounts are properly linked.

#1 2017-03-17 14:49:59

Allroads
Member
Registered: 2011-03-05

360 Vlaanderen ook bruikbaar voor Openstreetmap?

Nu kwam ik voorbij:

https://overheid.vlaanderen.be/MM-Ontsluitingskanalen

Andere doelgroepen die gebruik wensen te maken van deze API nemen rechtstreeks contact op met de THV Image-V(externe link)

mobile_mapping_viewer.JPG

Als ze dan toch OSM kaarten gebruiken.
Wat kunnen ze dan voor ons betekenen?

#2 2017-03-17 18:29:54

joost schouppe
Member
Registered: 2013-11-11
Website

Re: 360 Vlaanderen ook bruikbaar voor Openstreetmap?

Deze straatbeelden zijn enkel beschikbaar voor deelnemers aan GDI-Vlaanderen [1], 't is te zeggen, ambtenaren in brede zin. Maar ook voor "dienstverleners aan GDI-Vlaanderen". Als er dus een overheid aan OSM zou vragen om iets te gaan mappen op basis van deze straatbeelden, dan zouden we misschien wel toegang kunnen krijgen. Maar voorlopig nog geen mensen tegengekomen die dat willen/kunnen organiseren.

Het ziet er ook niet naar uit dat de beelden rap open data zullen worden. Misschien moeten we eens een brief naar minister Homans sturen smile

1: http://www.geopunt.be/voor-experts/gdi-vlaanderen,

#3 2017-03-18 11:41:42

Allroads
Member
Registered: 2011-03-05

ik las dit: "Andere doelgroepen die gebruik wensen te maken van deze API "  het proberen waard.

#4 2017-03-18 14:35:36

joost schouppe
Member
Registered: 2013-11-11
Website

Probeer gerust! (nee heb je, etc)
Ik begin ondertussen met mijn brief aan Homans smile

Met die API zou je perfect een plugin voor JOSM kunnen maken ofzo. Maar probeer eens de plugin voor QGIS. Die werkt volgens hetzelfde principe. Alleen kan je daar alleen iets mee doen als je een account hebt op die beelden. En zo'n account kan je enkel krijgen in het kader van GDI. Dat zou te maken hebben met "privacy" (omdat ze er nog geen software op losgelaten hebben om gezichten en nummerplaten te blurren), en het is geloof ik ook zo met de private partner afgesproken (ik neel aan om raadpleegkosten onder controle te houden).

Allemaal geweldig zonde, want de jongens van Mapillary of OpenStreetCam zouden beide problemen zonder meer kunnen oplossen.

Board footer