Mapillary

Is Mappilary foto niet meer te gebruiken in het forum.

als . jpg file

Jawel:

Klik op de 3 puntjes rechtsonder in het Mapillary-beeld om een menu te openen. Daar staat een knop “Download Photo”, je moet de link naar die foto kopiëren en hier op het forum in je bericht plakken. Wel tussen de juiste tags.

Ik heb de gewoonte mijn voetgangers-sequenties met een halve/hele panorama te beginnen en te eindigen. Ik denk dat dat de kans vergroot dat een andere sequentie ernaar kan springen.

And the winner is…

Congrats, Peewee32!

x2 :).

Heren bedankt. Ligfietser had me getipt over deze ‘competition’ en ook deze sequence aanbevolen. Hij mag de LG360 straks dan ook wel een keertje lenen. :wink:

Ben wel benieuwd of en hoe dat gaat werken. Ik heb er niet veel behoefte aan om zelf in beeld te komen… maar ja … hoe doe je dat met een 360 graden foto? Ik zag gisteren deze post … geeft weer ideeën maar ik heb de oplossing nog niet paraat voor een kano, velomobiel of gewone fiets :wink:

[edit: typo]

Gewoon uitbesteden, ik denk dat er genoeg liefhebbers zijn hier die m willen lenen :stuck_out_tongue:

Bij een auto zou ik hem op het dak suctioncuppen met een zekeringstouwtje eraan (als je tenminste geen stofdak hebt zoals die Diane).
Ik heb zo’n zuignap voor glasplaten gekocht bij de bouwmarkt, er een gat doorgeboord en een bout erin vastgezet. Maar ja, een 360 graden camera kijkt om zich heen, dus dan moet-ie eigenlijk boven het handvat zitten, anders heb je de hele tijd een handvat in beeld.

Hij is ook nog zwart geverfd, anders valt-ie zo op voor de voorruit van m’n auto.

Misschien moet je hem met fietsen, kanoën of velomobielen (ligfietsen) precies boven op je hoofd zetten :). Een pet oid met een bout in het midden waar je je 360 camera op vastschroeft… Ziet er wel ietwat vreemd uit denk ik… :wink:

Dat denk ik ook wel ja :smiley:

Met een programma als irfanview kan je automatisch een watermerk aan iedere foto toevoegen, die plaats je precies op de plek die je niet wilt laten zien.

Dank voor de tip. De laatste tijd upload ik geen foto’s maar video.s . Zie hier . (je moet ingelogd zijn om het te zien volgens mij) . Ik ben benieuwd of dat ook werkt met de 360graden video. En als dat werkt zou het handig zijn als er een video bewerking mogelijk zou zijn die dan een deel zwart maakt voordat ik ga uploaden. Of dat je dat bij het uploaden kunt aangeven of zo. Wellicht kan dat met bv blender maar dat zoek ik wel uit als ik weet dat ik ook 360video kan uploaden.

Ik heb al een helm waar ik met een gopro mount mijn xiaomi yi camera op kan schroeven. Dat zou ook moeten werken met de LG maar dan ben ik wel benieuwd of dat dan acceptabele beelden oplevert. Ook vraag ik me af wat het resultaat is als ik zo af en toe mijn hoofd omdraai. Daar ga ik niet aan ontkomen vrees is. Kortom … genoeg uit te zoeken maar laat ie eerst maar eens bezorgd worden dan kijken we daarna wel verder.

Hoe koppel je de gpx aan het videobestand?

Beide uploaden en dan de locatie op een kaartje koppelen aan het videofragment. Probeer het maar eens. Het wijst zich van zelf.
Of kijk even hier.

Dan moet je inderdaad wel de hele tijd naar voren kijken ;).

Doe je dit omdat je dan zelf niet met FotoGeoTag aan de slag hoeft, en het dus tijd scheelt? Ik bedoel, de resolutie is met 1080p (2MP) filmen wel een stuk lager dan een foto van bijvoorbeeld 12MP.

Klopt. Het scheelt me heel veel tijd en de kwaliteit van de fotos op Mapillary vind ik nog steeds heel acceptabel. Nadeel was wel dat het soms fout ging (er verscheen niets op mapillary ok al gaf de upload aan dat het OK was) maar tegenwoordig gaat het best goed en ook best snel. Een voordeel is dat mapullary van het fimpje foto’s maakt met gelijke afstand. Bij mijn timelapse vroegen zat er best veel verschil in de afstand omdat ik soms 5 en soms 50 km per uur reed :). Een ander voordeel is dat geen timelaps foto’s hoef te verwijderen als ik stilsta bij een stoplicht. Mapillary ziet adhv de GPX dat ik niet beweeg en maakt dan geen foto.

The crew is onderweg.

Een andere viewer voor mapillary foto’s Back to map om een andere locatie te kiezen.

Je kunt nu ook tekenen op de foto’s.

Gisteren fietste ik met dat prachtige weer over de Planken Wambuis en was benieuwd wie hier al eerder voor Mapillary was langs geweest.
Nou, dat was dus deze meneer met prachtige 360º beelden.
Mooi hoor, zo’n camera! En ruim een week geleden was het dus bijna net zult mooi weer als gisteren!