Pokemon edits, hoe gaan we hier mee om.

Je moet de changesetnummer uit OSM knippen; dan zonder data geladen in JOSM:

Data → Revert Changeset
Nummer plakken
Revert drukken
Uploaden

Toponym alleen gebruikt om uit te leggen dat niet alles wordt gerendeerd.
En dat in de naam geen park staat maar bos Emmeler Bos, dat hij geen verzinsel moet gebruiken en ook met hoofdletter moet beginnen bij een name, dat hij officielle namen hoort te gebruiken, zowel op changeset als in persoonlijk bericht uitvoeriger uitleg.

Ja, en dan ook even de changeset, die je gereverd hebt vermelden. Zo kunnen wij niet controleren of jij het goed gedaan hebt. :wink:

Je hebt gelijk! Vergeten toe te voegen. Vermeld dat idd op de changeset dat je hem gerevert hebt.

Martin & Allroads,

Dnk jullie. Maar het ‘data → revert changeset’ zie ik niet. Waar zou dat moeten staan ?

Marcel.

ook op de changeset die je gerevert hebt, vermelden dat je gerevert hebt, en waarom.

Boven in de toolbar staat Data?

Bovenin in het Menu van JOSM: Data en daaronder als submenu Revert changeset

In de changeset die ik revert geef ik een comment dat ik hem ga reverten / gerevert heb en de reden waarom.

Soms dus 40 keer copy-paste…

Martin,

Eh, nee… Daar zal 't probleem wel zitten.
Ik ben via ‘voorkeuren’ naar de plug-in button gegaan.
Daar gezocht op ‘reverse’, plug-in te zien gekregen en gekozen en laten bijwerken.
JOSM toen opnieuw opgestart.Niets te zien. Zelfs geen ‘data’ zonder iets trouwens.

nota bene: ik ben een Windows7 -gebruiker.

Marcel.

Even over de Apeldoornse parken.
De gemeente Apeldoorn is bezig de parken om te vormen tot voetgangersgebied.
In ieder geval het Matenpark en de parken in Zuidbroek zijn dat al
Als in het Matenpark een fietspad tot voetpad wordt omgedoopt, is dat dus niet fout. Alleen moet een asfaltpad dan nog bicycle=yes krijgen.
Zuidbroek heeft geen fietspaden in het park, alleen footways
Dit is een bord van het Matenpark:

Zonder kristallen bol kan ik het moeilijk zien, maar heb je de reverter plugin daadwerkelijk aangevinkt en daarmee actief gemaakt?

Hier in het Matenpark had iemand de toponym=park nog leisure=park meegegeven. Dat hadden ik eraf gehaald…maar na discussie elders hier op het forum weer toegevoegd. Het ziet er nog slordig uit… want het was van oorsprong een toponym. Zal het na het weekend wel eens netter mappen. Dick jij mag het ook doen. Het heeft hier niks met pokemon te maken. Idem kanaalpark.

Aaaaargl !

‘Data —> revert changeset’ is dus ‘gegevens → draai wijzigingenset terug’ in ‘mijn’ versie.
En ik maar letterlijk zoeken op ‘data’. Zo kon ik 'm dus niet vinden…

Dank voor de moeite tot zo ver, Martin (zelfs zonder kristallen bol ;-).

eerst even rustig eten, ook beter voor de bloeddruk,

Marcel.

Even een stukje perspectiefvervorming / perspective distortion: in de NL versie van JOSM ziet het er “net effe wat anders” uit :slight_smile:

Antwoord van de beginnende mapper:

Aangezien Niantic er bovenop lijkt te zitten heb ik de DWG gevraagd of ze contact willen opnemen met dit bedrijf. Kunnen ze ook meteen kijken of ze wel aan de licentie voorwaarden voldoen

Martin, Dick, Commodoortje,

Het werkt. Ik heb de laatste changeset van _Pim ge-revert via JOSM - en van commentaar voorzien als het goed is.
Ik heb op de oorspronkelijke changeset ook nog wat commentaar neergezet in de hoop dat _Pim dit leest,
Op grond van 6 jaar studie in de Sociale Wetenschappen denk ik echter dat dit hopeloze moeite is…

Wat betreft Niantic:
Kunnen die niet gewoon een baseline van de map namen en die gebruiken ? Dan zouden alle edits daarna geen effect (meer) hebben. Lijkt mij wel zo handig voor Niantic (waarom zouden die de map steeds updaten ?) en behoedt OSM voor vandalisme.

Marcel.

Op de changeset van de mapper dien je ook aan te geven met welke changeset je hebt gerevert, en waarom.
http://www.openstreetmap.org/changeset/45592355
Inmiddels heb ik het voor je op de changeset geplaatst.

Commodoortje,

Dát was nog de oude, manuele, met P2 ge-reverte changeset. De met JOSM ge-reverte changeset heb ik én in JOSM én op de originele changeset becommentarieerd.

Marcel.