Pokemon edits, hoe gaan we hier mee om.

Jazeker! En voor reverten geldt: hoe eerder hoe beter, voor er andere edits aan het object gedaan zijn.

Ja, gewoon proberen. Zonder upload gebeurt er niets.
Hou er rekening mee dat je eerst de jongste changeset controleert, evt terugdraaid. Dit ivm eventuele conflicten.

Hier kan een beginnende mapper niets aan doen, de leercurve is normaal voor OpenStreetMap.
Toponym is voor de beginnende mapper niet zichtbaar, en weet absoluut niet wat het is.

Inmiddels ook zo’40 Pokémon edits van numberfourtheen teruggedraaid: tracks en fietspaden naar wandelpad getransformeerd en parken over andere landuse gekwakt. Bij iedere revert een comment geplaatst.

Op mijn bericht:

Beste 14

Ik zie dat je zeer kort actief bent op OSM.

Volgens mij ben jij dingen in kaart aan het brengen die er niet echt zijn (parken) en zet je paden an tracks om in voetpaden.

Dit waarschijnlijk voor Pokémon Go.

Doe dit niet! OSM is een echte kaart van de echte wereld en geen game. Anderen steken veel werk erin en maken er gebruik van, bijvoorbeeld om te routeren.

Verniel dit niet.

Stop aub met onzin-mappen en map alleen dingen die er echt zijn.

Als je doorgaat zal je uiteindelijk geband worden; laat het niet zover komen aub.

Antwoord numberfourteen:

Beste, meneer ik herhaal alles 100x Je bedreigingen maken niet zoveel indruk… T was voor een project, dus bedankt voor je medewerking! Succes verder met u leven Groetjes

We wachten af.

Het houdt idd nog lang niet op, het is nu weekend en men heeft niets te doen blijkbaar. Ik heb een willekeurige beginner gevraagd hoe we die doelgroep kunnen bereiken, misschien kan het beter bij de bron aangepakt worden (pokemon fora?) dan achteraf dweilen met de kraan open. https://www.openstreetmap.org/changeset/45594605
Nr 14 verdient een onmiddelijke ban.

Etterbakje (sorry, maar mijn gevoel voor pedagogiek is niet die van Commodoorje (met alle respect voor diens visie) of Andy) verandert gewoon wéér gras in park - nu al voor de derde keer dus.

Ik heb de ‘revert’ -plusin in JOSM gezet - denk ik. Bij opstarten herkende 'ie 'm in mijn preferences. Na download van het gebied krijg ik 'm echter niet te zien. Na opvragen van de changeset ook niet. Wat mis ik nog ?

Marcel.

Je moet de changesetnummer uit OSM knippen; dan zonder data geladen in JOSM:

Data → Revert Changeset
Nummer plakken
Revert drukken
Uploaden

Toponym alleen gebruikt om uit te leggen dat niet alles wordt gerendeerd.
En dat in de naam geen park staat maar bos Emmeler Bos, dat hij geen verzinsel moet gebruiken en ook met hoofdletter moet beginnen bij een name, dat hij officielle namen hoort te gebruiken, zowel op changeset als in persoonlijk bericht uitvoeriger uitleg.

Ja, en dan ook even de changeset, die je gereverd hebt vermelden. Zo kunnen wij niet controleren of jij het goed gedaan hebt. :wink:

Je hebt gelijk! Vergeten toe te voegen. Vermeld dat idd op de changeset dat je hem gerevert hebt.

Martin & Allroads,

Dnk jullie. Maar het ‘data → revert changeset’ zie ik niet. Waar zou dat moeten staan ?

Marcel.

ook op de changeset die je gerevert hebt, vermelden dat je gerevert hebt, en waarom.

Boven in de toolbar staat Data?

Bovenin in het Menu van JOSM: Data en daaronder als submenu Revert changeset

In de changeset die ik revert geef ik een comment dat ik hem ga reverten / gerevert heb en de reden waarom.

Soms dus 40 keer copy-paste…

Martin,

Eh, nee… Daar zal 't probleem wel zitten.
Ik ben via ‘voorkeuren’ naar de plug-in button gegaan.
Daar gezocht op ‘reverse’, plug-in te zien gekregen en gekozen en laten bijwerken.
JOSM toen opnieuw opgestart.Niets te zien. Zelfs geen ‘data’ zonder iets trouwens.

nota bene: ik ben een Windows7 -gebruiker.

Marcel.

Even over de Apeldoornse parken.
De gemeente Apeldoorn is bezig de parken om te vormen tot voetgangersgebied.
In ieder geval het Matenpark en de parken in Zuidbroek zijn dat al
Als in het Matenpark een fietspad tot voetpad wordt omgedoopt, is dat dus niet fout. Alleen moet een asfaltpad dan nog bicycle=yes krijgen.
Zuidbroek heeft geen fietspaden in het park, alleen footways
Dit is een bord van het Matenpark:

Zonder kristallen bol kan ik het moeilijk zien, maar heb je de reverter plugin daadwerkelijk aangevinkt en daarmee actief gemaakt?

Hier in het Matenpark had iemand de toponym=park nog leisure=park meegegeven. Dat hadden ik eraf gehaald…maar na discussie elders hier op het forum weer toegevoegd. Het ziet er nog slordig uit… want het was van oorsprong een toponym. Zal het na het weekend wel eens netter mappen. Dick jij mag het ook doen. Het heeft hier niks met pokemon te maken. Idem kanaalpark.

Aaaaargl !

‘Data —> revert changeset’ is dus ‘gegevens → draai wijzigingenset terug’ in ‘mijn’ versie.
En ik maar letterlijk zoeken op ‘data’. Zo kon ik 'm dus niet vinden…

Dank voor de moeite tot zo ver, Martin (zelfs zonder kristallen bol ;-).

eerst even rustig eten, ook beter voor de bloeddruk,

Marcel.