Mapillary: problemen met script, pip install en volgordes van foto's.

Dat gaat allemaal ver bovn mn pet. Ik zie op mijn pc een mapje met
c:\Program Files (x86)\Python27\Lib\site-packages\pip_vendor\requests\packages\urllib3
maar heb geen idee of dat al in Python27 zat, kan me niet herinneren dat ik dat apart moest installeren.

Vreemd. Ik volg het trouwens ook maar voor de helft. Het enige wat ik ervan snap is dat er nogal een aantal pakketten missen… Alsof de helft niet meegekomen is tijdens de installatie van Python…

Waarom urllib3 het niet doet, is denk ik wel duidelijk, dit github bestandje is helemaal leeg is, cmd kan hier nooit urllib3 uit halen, omdat het er simpelweg niet in zit. Tenminste, dat is mijn redenering…

[19:35, sjongejonge, stom stom stom, ik ben tussen alle bedrijven door vergeten de hash codes aan te passen, oops, sorry… :/, als je iets op jouw mapillary ziet verschijnen, ligfietser, wis maar… Die codes moet ik meteen even veranderen]

[19:40, ik heb mijn eigen codes nu ingevuld…[/b]

Nee, er is niets bijgekomen. Dat gaf die dus al aan met al die forbidden uploads, je bent dus al goed op weg. :slight_smile:

Gelukkig. Hij doet het nog steeds niet, ERROR 403, forbidden etc. Denk dat die urllib3 toch wel van belang is… Ik pruts nog even verder.

Deze werkt niet: pip install urllib3.

c:\Python27>pip install urllib3
Traceback (most recent call last):
  File "c:\python27\lib\runpy.py", line 174, in _run_module_as_main
    "__main__", fname, loader, pkg_name)
  File "c:\python27\lib\runpy.py", line 72, in _run_code
    exec code in run_globals
  File "C:\Python27\Scripts\pip.exe\__main__.py", line 5, in <module>
  File "c:\python27\lib\site-packages\pip\__init__.py", line 21, in <module>
    from pip._vendor.requests.packages.urllib3.exceptions import DependencyWarning
  File "c:\python27\lib\site-packages\pip\_vendor\requests\__init__.py", line 62, in <module>
    from .packages.urllib3.exceptions import DependencyWarning
  File "c:\python27\lib\site-packages\pip\_vendor\requests\packages\__init__.py", line 29, in <module>
    import urllib3
ImportError: No module named urllib3

En deze ook niet: easy_install urllib3.

c:\Python27>easy_install urllib3
Traceback (most recent call last):
  File "c:\python27\lib\runpy.py", line 174, in _run_module_as_main
    "__main__", fname, loader, pkg_name)
  File "c:\python27\lib\runpy.py", line 72, in _run_code
    exec code in run_globals
  File "C:\Python27\Scripts\easy_install.exe\__main__.py", line 5, in <module>
  File "c:\python27\lib\site-packages\setuptools\__init__.py", line 10, in <module>
    from setuptools.extern.six.moves import filter, filterfalse, map
  File "c:\python27\lib\site-packages\setuptools\extern\__init__.py", line 1, in <module>
    from pkg_resources.extern import VendorImporter
  File "c:\python27\lib\site-packages\pkg_resources\__init__.py", line 26, in <module>
    import zipfile
  File "c:\python27\lib\zipfile.py", line 501, in <module>
    class ZipExtFile(io.BufferedIOBase):
AttributeError: 'module' object has no attribute 'BufferedIOBase'

Ik volg het niet meer. Misschien kan iemand die iets meer van computers weet er iets mee. Als iemand weet hoe ik urllib3 installeer, laat maar horen. :smiley:

  • SubieLibero

Je probeert het boeltje te laten laten met Python 2.7 ? En te combineren met urllib3 ? Volgens mij heeft die laatste een Python 3.x nodig.

Zit wat in, de oudere mapillary scripts werkten alleen onder 2.7, maar misschien zijn ze nu alleen compatibel met 3.x, misschien is dat de reden dat Subie de zaak niet draaiende krijgt? Dus gooi alles er maar weer af en begin helemaal opnieuw.

Daar staat natuurlijk die 3 voor… Aha.

Zou kunnen, ik ga nu alles er weer af gooien. :).

Ehm, tja.

Het is hopen dat de browser-uploader het bij mij goed gaat doen… Ik heb het idee dat het script namelijk ook niet helemaal lekker gaat…

-SubieLibero

Goed, daar ben ik weer…

Na het script te hebben bijgewerkt, zodat-ie wel de juiste map pakt (dat was het probleem in de post hierboven), krijg ik weer een melding.

c:\Users\Gijs\Desktop\Python\Mapillary>upload_with_authentication.py
Requested Python version () is not installed

Ja, het werkt dus niet met Python versie 3 heb ik het idee… En met versie 2 kreeg ik het ook niet aan de praat…

Groeten,
SubieLibero

Dan zou ik het op het Mapillary forum droppen, ik denk dat wij het hier ook niet voor je kunnen oplossen.

Daar zat ik ook al aan te denken ;).

Ik had even het gevoel dat mijn script het eindelijk deed…

Want:
Ik heb alles (python en mapillary bestanden) verwijderd.
…Python versie 2 gedownload en geïnstalleerd…
…Wimmels script aangepast met de juiste hashes en directories…
…en toen deed-ie het.

Maar dat duurde niet lang want nu krijg ik allemaal weer HTTP errors in beeld…

Beetje zoeken op het Mapillary forum leverde niet veel op… Ik ga daar even om hulp vragen…

  • SubieLibero

Geen idee wat daar nog misgaat. Wat me wel opvalt is dat al jouw geuploade foto’s geen richtingsinfo bevatten (kijkrichting wijst altijd naar het noorden dwz = 0). Die kijkrichting kan je oa mbv Javawa’s fotogeotag toevoegen.

Heb het nu hier gevraagd. Dat met die kijkrichting klopt inderdaad, die eerste paar sequences hebben geen kijkrichting. Ik kwam er later achter, toen ik wat in de menu’s van fotogeotag aan het kijken was, dat Fotogeotag ook de kijkrichting kan aanpassen. De sequences die ik na die eerste paar heb gemaakt hebben wel een kijkrichting… Maar die zijn nog niet geüpload omdat de browser-uploader dus alles door elkaar husselt en het script nog niet werkt :D…

Ik heb ontdekt waarom de webuploader mijn sequences door elkaar husselde.

Je uploadt een sequence via de webuploader. Als al je foto’s op de kaart zijn geplaatst komt er zo’n pop-upje met de vraag of je de foto’s wilt ‘reviewen’ en dat je de ‘markers to their appropriate places’ kan slepen.

Als je bijvoorbeeld midden in die sequence 5 foto’s naar de juiste plek sleept omdat de kaart iets afwijkt van het GPS spoor, worden deze foto’s als laatste geüpload, en beschouwt de uploader deze foto’s als de **laatste **foto’s in een sequence, iets dat natuurlijk niet klopt.

Als je geen enkele foto verplaatst gaat het allemaal goed, maar zodra je een foto verplaatst wordt die als de hekkensluiter van de sequence beschouwd, of die nou helemaal vooraan in de sequence staat of ergens in het midden.

Ik heb er gisteren al over gemaild met Mapillary, het is alleen nog even wachten op een antwoord.

Het script laat ik voorlopig maar even voor wat het is.

SubieLibero

Ja dat klopt, Mapillary kijkt in de EXIF data naar het tijdstip waarop een foto is gewijzigd. Dus ook al had je het mbv een script geupload dan was de volgorde nog niet goed geweest.

Om het tijdstip weer te resetten kan je exiftool.exe gebruiken, ik dacht dat het dit commando was:

exiftool(-k).exe "-DateTimeOriginal>FileModifyDate" *.jpg

Maar het lijkt mij toch niet dat de ‘gewijzigd op’ tijd verandert als jij de foto op de Mapillarykaart iets verschuift? In andere woorden, kan de Mapillary uploader de EXIF gegevens, van foto’s die in principe op mijn pc staan voordat je ze hebt geüpload, veranderen? Lijkt mij niet toch?

Ah, sorry ik had niet goed gelezen dat je de foto’s op de Mapillary site zelf had verplaatst. Soms had ik de foto’s bv in geosetter verplaatst maar dan vóórdat ik de foto’s had upload. Als ik de datum niet had gecorrigeerd werden ook alle foto’s door elkaar gehusseld. Lijkt me in jouw geval een bug van de site.

Ja, dan gaat het verkeerd. Ik bewerk nu met dit programmaatje het GPS spoor zodat die redelijk overeenkomt met de weg. Voortaan moet ik ook m’n GPS even zo instellen dat-ie om de seconde logt, in plaats van variabel… Maar goed, ik zal wel laten weten wat Mapillary er van vindt.

Los van de foto’s, is een instelling van 1 seconde voor de GPS zeer het aanbevelen waard. Ik heb het nu een aantal maanden zo en mijn tracks zijn aanzienlijk verbeterd. Bochten zijn nu veel nauwkeuriger

Daar zat ik inderdaad ook aan te denken toen ik mij tracks bekeek. Vooral met de auto op plekken met veel snelheidsverschillen (optrekken, remmen, scherpe bocht, optrekken), komen bochten er nog wel eens uit te zien als een rechte streep, alsof je de bocht compleet heb afgesneden. Dat ziet er niet uit op Mapillary.
Zal hem meteen even instellen op 1 sec, voordat ik het de volgende keer weer vergeet ;).
[EDIT] Zo, dat is ingesteld.