Edits omgeving Staphorst

Gerrit begrijpt Allroads echt niet volgens mij

Routering in openstreetmap: van Jan naar Piet
http://home.planet.nl/~dankelm/vanjannaarpiet.png

Ik heb de vlakobjecten van area:highway=footway (geen consequentie op routering) meegeleverd om de highway=footway daar op te kunnen centreren en tevens later niet het puzzel stukje opnieuw te moeten maken/inpassen als er mutaties komen op aanliggende objecten. http://home.planet.nl/~dankelm/puzzel2.jpg
Zo kunnen ook andere mappers objecten hierop evt. verbeteren.

Ligt het aan mij? Ik begrijp hier niks van.

[cynische modus]
Dat ligt aan jou, en aan mij, en aan andere forumleden.

Maar niet aan Gerrit.

Gerrits edits zijn een product van een intellectueel proces dat zich in een veel hogere dimensie afspeelt dan wij ons, simpele zielen, kunnen voorstellen.

Met nederigheid dienen wij onze onbekwaamheden te accepteren.

[/cynische modus]

Nu even serieus:
Ik heb het al eerder gepleit en wil het nu serieus doorzetten. Gerrit toont zich onverbeterlijk en degradeert de kwaliteit van OSM stelselmatig. Het is hier niet nodig opnieuw voorbeelden daarvan aan te dragen.

Bij deze start ik een poll met de vraag of een groepsverzoek aan de DWG gedaan kan worden om Gerrit van OSM te bannen.

Mijn stem moge duidelijk zijn.

Overigens: weet iemand of er een Nederlandssprekende in de DWG zit die deze forumdraad (die inmiddels niet toevallig een van de langste in de Nederlandse usersgroep geworden is) eens kan doornemen?

Martin

Martin, er is een Nederlandstalige Belgische mapper lid van de DWG.

Edit: Maar die is er mee gestopt verneem ik net

Ik ben “even” dit gehele topic terug gaan lezen en zie dat je al eerder met dat voorstel kwam. Ik stelde toen voor om Gerrit nog een kans te geven, vooral ook omdat - als hij een ban aan zijn broek krijgt - het niet zo moeilijk is om onder andere naam en ip-adres weer gewoon verder te gaan. Gerrit zelf leek in het begin ook wel voor rede vatbaar:

30-12-2015 #17

29-1-2016 #106

29-1-2016 #108

24-2-2016 #174

15-4-2016 #226

Ik denk dat het Gerrit aan ieder vermogen ontbreekt om ook maar iets van anderen te willen/kunnen leren. Zijn reacties op anderen hier spreken wat dat betreft boekdelen, en nog meer boekdelen spreekt het dat hij domweg heel vaak helemaal niet reageert of met niet relevante zaken op de proppen komt.

Dit keer ondersteun ik het voorstel van Martin om de DWG te verzoeken tot een ban van Gerrit.

====
Edit: typefoutje

Mijn steun is er ook.

Mijn steun is er ook.
Alleen twijfel ik zeer of het iets helpt.
Zoals Marc al aangeeft, is het gemakkelijk om met een ander id weer op te duiken en verder te gaan.
En als Gerrit wel verdwijnt, dan duikt er wel weer een ander op, die weer van alles gaat doen.

Het blijft een “wonder” dat er nog steeds sprake is van een redelijk goede en bruikbare kaart met zoveel verschillende zielen die hun bijdrage geven aan OSM. Ieder met een eigen intentie en stokpaardje. Dat neemt niet weg dat we toch min of meer een community zijn die werkt op basis van consensus. Het is geven en nemen.
Waar ligt de grens van het stokpaard. 'k Blijf het lastig vinden.

Gerrit,

Je bent ongelofelijk. Terwijl hier een discussie loopt om je te verbannen ga je gewoon door!

Je maakt gewoon weer een edit waar je domweg weer overlap van landuse toestaat en bovendien weer de meest onbegrijpelijke tagging landuse=natural>water.

voorbeeld

Dit onderbouwt wederom mijn besluit om een verzoek in te dienen je te laten verbannen.

Ga een andere hobby zoeken, of zet OSM op je eigen server als je het zoveel beter weet.

Mijn steun is er ook.

Mijn steun was er al.
Ik heb de hoop op verbetering al een tijdje opgegeven

Dit is het beste voor iedereen.

Gerrit kan dan op zijn eigen OSM server zich uitleven met zijn experimenten zonder dat de rest van de gebruikers van de wereldwijde productie database daar last van hebben.

Gerrits activiteiten maken een van de problemen met OSM pijnlijk duidelijk, de barrier of entry ligt te laag, waardoor het te eenvoudig is voor onervaren gebruikers om de productie database om zeep te helpen. Ook ligt de drempel tot het opzetten van een eigen OSM server te hoog waardoor dit niet de standaard keus is voor mensen die met OSM willen experimenteren.

Als je zoiets ziet Martin, draai je dat dan ook meteen weer terug?
Zo niet, dan zou ik vanaf nu iedereen willen aanraden om alle edits die Gerrit doet, ook meteen weer te reverten of aan anderen te vragen om die revert te doen.
Op die manier laten we duidelijk blijken dat deze manier van werken niet wordt gewaardeerd.

Mijn steun is er ook.

Ik heb de discussie gevolgd en telkens moeten constateren dat verbetering in het gedrag van Gerrit uitbleef. Onwil of onvermogen? Die twee komen ergens samen en er is al te veel tijd en activiteit geweest om nog hoop te mogen hebben op een doorbraak.

Marc, ik begrijp je bedoelingen en soms denk ik, door woede en frustratie gedreven, wel eens om rücksichtlos al zijn edits te reverten.

Maar daar beleef ik geen plezier aan, zeker niet als ik de enige zou zijn die de puinhopen opruimt.

Als hier meer mensen zijn die terstond zijn edits willen reverten, dan wil ik mijn steentje bijdragen, naar vermogen en tijd.

Jammer dat het zo zou moeten, maar misschien de enige methode voorlopig?

Martin

Gerrit,
Met je acties verspil je tijd en energie van andere mensen en alleen al daarmee doe je schade aan osm. En dan zal ik maar niet over de inhoud van die acties beginnen. Al bijna een jaar zijn mensen hier met veel geduld bezig je op het rechte pad te brengen, maar je lijkt niet in staat om op een normale manier aan deze community deel te nemen. Ik denk dat er nog maar een conclusie mogelijk is en hoop dat je dit zelf ook in ziet; het lijkt mij het best als je een andere hobby gaat zoeken.

mvg

mijn naam mag ook onder het ban-verzoek aan de DWG

Ik keek naar deze lijst:

https://wiki.osmfoundation.org/wiki/Data_Working_Group#Members

om te zien wie jij bedoelde, maar kon daar inderdaad niet achter komen.
In dat verband zou het handig zijn van die DWG als ze bij die lijst zouden vermelden welke talen de betreffende leden machtig zijn.
Ik zal ze daartoe zelf benaderen, want in voorkomende gevallen (en bij het nemen van zware beslissingen als een ban) is het handig als de DWG uit eerste hand kan vernemen wat er speelt en niet gaat vertrouwen op Google-translate…
Die discussie met Gerrit is wat dat betreft vol met valkuilen…

Mijn naam mag ook bij zo’n verzoek… genoeg gezien hier. Het was mij al lang duidelijk dat hier alleen voor eigen toko gewerkt werd.

Marco

Van het voormalige DWG lid:

Dus best al deze zaken voorzien bij het aanschrijven