Plaatjes op het forum

Het viel me zojuist op dat plaatjes die ik soms plaats bij mijn posts op dit moment niet meer zichtbaar zijn als ik ze op de server van transip heb staan. Ze tonen allemaal als broken links.
Dropbox plaatjes werken wel.
Het kan zijn dat dit probleem optreedt nadat het forum naar een nieuwe server is verhuisd, maar dat weet ik niet zeker.
Heeft hier nog iemand anders een transip stack account?

Dat is de reden dat ik geen plaatjes post op het forum. Je weet nooit hoe lang ze blijven staan.

Dat is wel waar, maar het maakt bepaalde discussies wel duidelijker, gegeven het aloude: “een plaatje zegt meer dan duizend woorden”.

Inmiddels is mij duidelijk wat er aan de hand is, transip heeft de manier waarop naar een plaatje wordt gelinkt, gewijzigd. :rage:
Dat betekent dus dat wat extra werk om ze weer werkend te krijgen…
Nu maar afwachten wat de volgende wijziging wordt bij transip (gelukkig heb ik veel vrije tijd :smiley: )

@marczoutendijk , was net de link aan het opzoeken, maar je had het al gevonden.

het verzoek dat ik eerder schreef.
https://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?pid=614883#p614883

ik onderstreep de aloude oneliner.

Binnenkort verandert er iets in de manier waarop je naar plaatjes op dropbox moet linken.
Als gevolg daarvan zullen we waarschijnlijk een toenemend aantal broken links naar plaatjes gaan zien in de toekomst.
Ik was al deels overgestapt op transip en heb daar hetzelfde meegemaakt, maar ik heb nog een deel op dropbox staan.
Het wordt nu inderdaad tijd dat plaatjes op het forum zelf een plaats kunnen krijgen…

Ja, nu er maar liefst zes (!) administrators zijn ipv één en een eigen server wordt het idd tijd om bijlages te kunnen uploaden.

Ik heb goede ervaringen met postimage:
http://postimage.org/

Maar als het in het forum kan is het natuurlijk veel robuuster.

Vind ik best een goeie. Niets is zo vervelend om een oud topic door te bladeren en steeds maar weer zoiets als dit te zien: ‘Met dit plaatje als ondersteuning: drop939235923$&%.jpg’

Dan volg je het verhaal ook niet meer, zeker als zo’n plaatje veel info bevatte.

Wat verandert er dan?

Lijkt mij een goed plan.
**
Je kan met dropbox, zoals Marc uitlegde, door ofwel raw=0 → raw=1, of www.dropbox.comdl.dropboxusercontent.com te veranderen foto’s op 't forum plaatsen**

Met photobucket ben ik helemaal klaar, sjongejonge wat een reclame je daar wel niet op te zien krijgt… Pop-up hier, pop-up daar. Reclame zodra je op een foto klik etc etc etc etc.

Dropboxgebruikers van het eerste uur (minstens 6 jaar geleden) hadden in hun dropboxaccount een map met de naam Public.
Foto’s die daarin werden geplaatst kon je heel simpel delen (one-click) met de juiste parameters voor gebruik op andere plaatsen.
Latere gebruikers hadden die map niet meer, maar dus ook niet meer die simpele techniek van delen.
Waarschijnlijk doelde ligfietser daarop toen hij in dit topic schreef:

Dropboxgebruikers van het eerste uur (daar hoor ik dus klaarblijkelijk bij) kregen afgelopen maand bericht dat per 15 maart a.s. hun Public map niet meer beschikbaar is voor het delen van foto’s zoals dat tot dan toe wel kon.

Waarschijnlijk moet ik dus ook overstappen op de door ligfietser beschreven wijze of komt er weer iets nieuws voor in de plaats.
Maar ik hoop eerlijk gezegd dat tegen die tijd ook het forum zijn eigen mogelijkheden heeft.

Misschien moeten we hier nog eens wat roepen?

Die map met public heb ik ook, dus die plaatjes daarin zijn tzt hier ook weg :confused:
Dat simpele delen zal denk ik een veschil tussen de windows en mac versie zijn, heeft denk ik niets met datum van aanmelding te maken.

Denk het ook, ik heb die public map namelijk niet.

Nog iets duidelijker dan:

De map Public had (ooit) iedere Dropbox gebruiker (mac/win/linux), maar die werd door Dropbox op zeker moment afgeschaft om veiligheidsredenen. Nieuwe gebruikers kregen die map vanaf dat moment niet meer, maar bestaande gebruikers konden de map houden en blijven gebruiken. Dat er mogelijk een verschil zit in de wijze waarop een link werd samengesteld naar een document in die map, afhankelijk van je besturingssysteem, kan ik niet beoordelen. In de documentatie is dat verschil niet terug te vinden, maar in de praktijk dus klaarblijkelijk wel…

Met Google drive kun je toch ook bestanden delen?

Delen wel, maar ik weet niet of je direct plaatjes op het forum kan zien, testje:

Zo te zien werkt het wel maar ook niet eenvoudig via een directe link.
Bovendien blijft de vraag hoe lang dit plaatje nog te zien is, google heeft onlangs nog mijn picasaweb en panoramioalbums de nek omgedraaid. :rage:

Voor upload gebruik ik de gratis versie van dropbox, en heb (tot heden) nog niet gehad dat de links verdwenen naar de plaatjes.
Natuurlijk als je het plaatje verplaatst naar een andere dropboxmap, zal de link niet meer werken.
Misschien kun je hier nog iets mee?
https://www.dropbox.com/help/201
met instructies voor apple
(raw=1 is al reeds besproken, het ging me meer om de link naar de help van dropbox, verdere zoekacties heb ik niet verricht.)

Een citaat vanaf de dropbox website:

Bij imgur.com doe ik na het uploaden op het plaatje rechtsklikken > view image
Als ik dan op de pagina met alleen het plaatje ben kopieer ik de url en zet die hier tussen imagetags.
Windows 7 hier. Onder Linux of op een Mac gaat dat wellicht iets anders.

Inmiddels heeft Dropbox zijn eerder aangekondigde wijzigingen doorgevoerd. Dat betekent dat in een groot aantal oudere topics alle links naar plaatjes die op dropbox staan, niet meer werken.
Als je het plaatje weer zichtbaar wil maken, dan moet je - op de voor jouw OS geldende manier - een nieuwe link aanmaken en die in de plaats zetten van de oudere (niet meer werkende) link.

Omdat ik niet van plan ben al mijn oudere posts te gaan controleren op ontbrekende plaatjes, zou ik willen vragen aan de lezers op het forum om mij even in te lichten als je in een post van mij een plaatje mist…