NL style sheets, o.a. Verkeerborden in Josm etc.

Hm, het lijkt erop dat deze style niet werkt bij onderborden.
Ik krijg dan een wit vierkantje te zien.

Heb je deze ingevoerd?
want die werkt met NL:A02-30-ZE

Ja, dat werkt wel. Ik had het nu over iets anders :slight_smile:
Ik heb een bord getagged als “traffic_sign=NL:D05-R,NL:OB104” (hier).
Ik heb ook nog “traffic_sign=NL:D05-R,OB104” geprobeerd, dat maakt geen verschil.

Oeps, even over onderborden heen gelezen.
Je hebt vast deze pagina’s al doorgelezen.
http://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?pid=602903#p602903
We staan nog aan het begin van borden taggen.
We zijn er ook nog niet over uit hoe de schrijfwijze moet zijn.
De mapstyles, die er nu zijn een eerste aanzet, vooral voor enkel bord op 1 paal.
Hoe het moet bij meerdere hoofdborden en daarbij 1 onderbord per hoofdbord op 1 paal, de OSM schrijfwijze en dan nog de visualisatie. Een keuze van render of mapstylist.
Alle hoofdborden naast elkaar met er onder 1 of meerdere onderbord, behorende bij hofdbord, zodat je weet wat bij wat hoort
Of alle hoofdborden onder elkaar met ernaast de onderborden.
Alles op 1 paal, hebben we het nog niet gehad over voor en achterzijde een bord, hoe dat te schrijven en te visualiseren.
En dan nog de direction richting van het bord.

Tja, dat moeten we dan toch maar eens gaan doen he. Maar laten we daar de andere topic maar voor gebruiken.
We willen tenslotte niet “taggen voor de renderer” of “taggen voor de router” :wink:

Onderborden (en eventuele andere combinaties met reguliere borden) zitten hopelijk binnenkort (kijk niet op een weekje meer of minder) ook in de paint style verwerkt. Heb het in de basis werkend, maar er zijn nog wat issues die afgehandeld moeten worden.
Borden kun je dan combineren met met komma (traffic_sign=NL:D05-R,NL:OB104) of puntkomma (traffic_sign=NL:D05-R;NL:OB104) en die worden dan gestapeld getoond.
Merkte overigens dat als je direction=<0-360 graden> toevoegd zoals iemand al gedaan had, dat JOSM tegenwooridg automatisch het plaatje draait.

En die gaan dus nu ook goed met de verkeersbordenlocator.

Is het mogelijk binnen een mapcss, een style te maken waarbij je bij een zwarte icoon - filetype SVG - , door middel van een tag key value combinatie een andere kleur geeft?

Je maakt 1 icoon plaatje, maar verandert de kleur in de style.

Sander H, …

kan traffic_sign:direction= ook meegenomen worden in de style.

En hoe wilde je deze gerenderd hebben?
Van de alle tags zie ik er in Nederland maar 1 staan op 180 (grade), de rest is forward/backward en daar kun je niks mee op losliggende nodes, want de context is er dan niet om een richting te bepalen.

Net zoals de andere verkeersborden. de draaiing.

Heb het aangepast, maar enkel de directions die numeriek zijn werken, dus alles met forward:backward niet.
Als zowel direction als traffic_sign:direction gespecificeerd zijn wordt direction genegeerd.

Misschien kan je een paar van mijn veranderingen overnemen (zie http://stereo.hq.phicoh.net/~philip/josm-css-nl-traffic-signs/Styles_Traffic_signs-style.mapcss)):

  • borden gescheiden door komma en punt komma
  • richting aanduiding met N, O, Z, W, NO, etc.
  • extra rotatie van 180 graden zodat het bord in de richting van de weg staat.

Heb de toevoegingen geimplementeerd.

En als bonus eindelijk een optie voor het weergeven van meerdere borden op 1 paal, echter de rendering in JOSM komt niet overeen met wat je in je browser ziet. Het resultaat van:

traffic_sign=NL_G13,NL:OB66;NL:C16

zou moeten zijn:

maar laat in JOSM dus de borden over elkaar heen zien ipv onder elkaar.

Bij dit voorbeeld is het wettelijk niet correct.
De volgorde in RVV bijlage I moet aangehouden worden.
A bord moet altijd bovenaan, daar onder de rest. B C D E F G

Staat nogal eens fout op een paal, de werking blijft hetzelfde.

BABW paragraaf 2.9

Wel jammer dat je daar server-side scripting voor nodig hebt.

Dan hou ik het toch maar even bij mijn eigen oplossing, die de borden wel onder elkaar zet. En alleen jouw verzameling SVGs gebruikt.

Had zomaar wat borden bij elkaar geraapt om te laten zien. Vast ergens een ambtenaar die het zo bedenkt. Maar goed, heb het voorbeeld aangepast…

Dat was een manier die ik werkend kreeg en had het graag anders gezien.
Had nog gekeken naar de Lane en road attribute style, want die doet best geavanceerde dingen, maar had dat best gauw opgegeven om het op zo’n manier werkend te krijgen.

Sander, ik gaf alleen aan hoe het officieel hoort bij plaatsing wettelijk bord.

Op de grond vertalen we naar een traffic_sign= string. Wat jij weer vertaald naar een JOSM visualisatie.
Het is natuurlijk goed als jij de string vertaald, ook als is het wettelijk niet correct.

Wie behoefte heeft kan een mededeling naar de Gemeente sturen.

In het verleden heb ik wel eens zaken doorgestuurd, missende borden bij zebra en zo. En kreeg al een paar maal de reactie, als je er nog meer weet.

Maar je hebt niet naar mijn code gekeken?

Ik heb net uit de JOSM folder de cache online weggegooid. En opnieuw gestart, … zodat de nieuwe wordt geladen.

direction=0 en direction=180 zijn allebei 180 graden verkeerd.

180 is nu noord dus 0, wat fout is.

zo ook 90=270, wat fout is.

Ook die daar tussen, zijn alle 180 graden verkeerd.