PLaatsen van kaart op LegendHCx

Hallo, ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik krijg het niet meer voor elkaar om kaarten (.img) op mijn GPS te krijgen. Ik heb het werkend gehad, maar nu op één of andere manier lukt het niet meer. Het is toch gewoon een kwestie van het gewenste .img bestand op het micro-SD kaartje zetten? Dan moet de GPS deze toch ‘zien’? Ik heb al vanalles geprobeerd, fabr.instellingen teruggezet, gereset. Ik hoor het graag.

Nee. Je moet het in een directory Garmin van het kaartje zetten.

Volgens mij gaat dat alleen lukken als het om een gmapsupp.img gaat. Als je bijvoorbeeld losse *.img kaarten hebt van osm, kan dat alleen via een programma als mapsource of sendmap en niet direct.

De meest eenvoudige manier om OSM kaarten in je etrex te krijgen is het downloaden van de osm mapsource.exe files van bvb Lambertus z’n site en sinds kort die van ligfietser.
Installeer deze bestanden en verstuur dan de kaarten die je op je etrex wil hebben via het programma Mapsource van Garmin, je moet wel alle kaarten eerst selecteren en pas daarna alles naar de etrex sturen.
Dus niet eerst Lambertus z’n kaart versturen en daarna die van ligfietser, want dan heb je alleen de kaart van ligfietser in je etrex staan.

Ook een erg simpele is (als je mijn site http://garmin.na1400.info/routable.php gebruikt) om een osm_routable_gmapsupp.zip te downloaden. Pak deze uit zodat je een gmapsupp.img bestand hebt. Koppel je GPS aan de PC met de USB kabel en zet de GPS in ‘transfer mode’ . Als het goed is, zie je een externe harde schijf in je verkenner erbij komen. Maak een directory ‘Garmin’ aan op de externe harde schijf (je GPS) als die nog niet bestaat en kopieer de gmapsupp.img in deze directory. Herstart je GPS en de kaart zou geladen moeten worden (je ziet waarschijnlijk een ‘laad balkje’ onderin het GPS scherm de kaart laden). Het kan zijn dat je op de GPS nog in moet stellen dat je de kaart ook daadwerkelijk wilt zien.