BAGimport via ODS plugin.

Ik ben me ervan bewust dat bovengenoemde pluging momenteel niet werkt en wordt aangepast, maar ben toch begonnen met het lezen van de WiKi (je kunt tenslotte niet achterblijven).

STAP 0 levert gelijk al twee problemen op:

  1. de plugin mirrored_download kan ik niet vinden. M.b.v Google kwam ik één opmerking tegen dat de plugin niet meer bestaat. Is dit juist ??

  2. het eerste filter dat aangemaakt moet worden levert een foutmelding op. Ik ga er in mijn onnozelheid tenminste vanuit dat ik de hele zin als filter string moet invoeren. Dit levert de volgende foutmelding op: Expected found . Verder dan dat er een fout in het filter zou zitten brengt Google me ook niet.

Iemand een idee ??

De handleiding was voor de import en vervanging van de 3dshapes gebouwen. Vorig jaar is deze afgerond.
Nu is een nieuwe plug in in ontwikkeling die de BAG panden kan aanvullen ivm nieuwbouw/sloop/verbouw/ingemeten panden kan importeren. Deze wordt momenteel getest.

De oude plug in werkt niet meer omdat de nieuwere versie van JOSM het niet meer ondersteunt. Java heeft een wijziging doorgevoerd welke JOSM moest volgen

De functionaliteit van deze plugin is inmiddels ingebouwd in JOSM zelf.

Die filters heb je met de nieuwe plugin niet meer nodig. Die filters waren voornamelijk ter ondersteuning van het vinden en opruimen van de oude 3Dshapes gebouwen en daarvan zijn er niet veel meer.

edit: ik moet sneller typen :smiley:

Heren, bedankt. Het doorlezen en de YouTube video’s geven in ieder geval een beetje inzicht in de materie.

Hij zegt dat mijn ODS versie out of date is: 0.6.6 nodig en 0.5.1 geïnstalleerd. Draai JOSM 9854.

Hoe kom ik aan de nodige ge-update plugins?

Ik krijg die plugin niet aan het werk daar daarvoor benodigde andere plugins niet de vereiste versie hebben (opendataservices) Ik gebruik JOSM 9854.

Kan ik daar wat aan veranderen?

Nee, daar kun je niets aan veranderen.

Wat is dan het nut van de BAG plugin ingebouwd?

Martin, de oude plugin werkt niet meer.
Dat de oude plugin die melding geeft, heeft te maken dat zo’n oude plugin nog contact zoekt met de server, waarop ze de nieuwe plugin aan het testen zijn. Vandaar dat je die nieuwe melding krijgt. 0.6.6 en die wordt nog niet uitgegeven. m.a.w. hij is nog niet klaar voor algemeen gebruik.

OK, we wachten netjes af…