Verzoek BAG-import - gesloten. Gaarne naar het nieuwe forum

In aanvulling op gertjan en dvdhoven:
In de BAG staat de status nog op bouwvergunning verleend, dit zou een duidelijk geval kunnen zijn dat de gemeentelijke BAG medewerker achter loopt en zo dus ook de BAG data.

De regel is : Indien groundtruth afwijkt van de status mag er geimporteerd worden. Dan is lokale kennis vereist.

Hier nog een opmerking op de kaart welke ook met een BAG import te maken heeft
http://www.openstreetmap.org/note/389472#map=19/52.06625/5.20251&layers=N

idem voor deze:
http://www.openstreetmap.org/note/389474

Inderdaad. En aangezien dit gisteren bevestigd is, heb ik ze geïmporteerd.

@sander79
In Houten zijn volgens de BAG nog een paar woningen in aanbouw, iets ten oosten van het gebiedje dat je aangaf. Deze staan nu echter bovenop de OSM wegen. Ook heeft er eentje de straatnaam Gallierspoort. Deze straatnaam staat nog niet in OSM. Als je nog eens in de buurt komt, kan de dan de ligging van de Warinenpoort en de Gallierspoort ten opzichte van de huizen controleren?

dank voor het importeren en goed gezien. Ik zal proberen morgen rond te kijken

Bedankt :slight_smile: Alleen de import van Wierden lijkt mislukt. Ik zie tenminste niets daar.

Kan de Spijkvoorderenk https://www.openstreetmap.org/note/427191#map=18/52.26606/6.22136&layers=N een keer geherimporteerd worden? Die heb ik deels met de hand ingetekend en alle schuren en bergingen ontbreken nog.
Bij voorbaat dank

Vandaag in Mijnsheerenland heb ik de reeds gesloopte woningen verwijderd. Er staat nu al een appartementencomplex en drie blokjes aan een nieuwe zijstraat van de Raadhuislaan. Ook een nieuw clubgebouw van de voetbalvereniging staat er nu.
Graag BAG import. Zelf heb ik e.e.a. reeds ingetekend, maar een BAG import lijkt me netter.
http://www.openstreetmap.org/#map=19/51.79885/4.49099&layers=N

Nieuw verzoek.

Nieuw kantoorpand van AkzoNobel aan de Christiaan Neefestraat in Amsterdam Zuid, plus het naastliggende nieuwe kantoorpand (Adres waarschijnlijk Beethovenstraat) van Stibbe. Het eerste pand is nu uit constructie en wordt feestelijk in gebruik genomen op 4 januari, en het tweede pand is nog wel in constructie en zal midden 2016 worden opgeleverd. Beide panden zijn nogal grillig van vorm dus even een vierkantje neerzetten is wel heel grof. En op Bing Maps staan ze nog niet.

Ik heb zelf geprobeerd om met de Linux JOSM editor de BAG informatie te importeren, maar de lettertjes zijn me te klein, en ik heb niet genoeg ervaring ermee. Dus daarom hier even het verzoek om me alsjeblieft te helpen.

In Wierden was ook niet veel te importeren. Het meeste stond er al. Even een paar keer CTRL-F5 voor om je browser cache te verversen?

Spijkvoordenenk is ook geimporteerd. Viel me op dat de schuurtjes dubbel in BAG staan. Heb het hoogste nummer geimporteerd.

Mijnsheerenland is ook bijgewerkt. Heb ook gelijk de straat maar de naam van de adressen gegeven.

had ik gedaan en ook met Potlach gekeken.

Het gaat om het gedeelte waar de groene pijl naar wijst. Maar zo te zien, kan er wel een herimport worden gedaan, flink wat panden wijken af van de BAG vorm.

Alvast bedankt.

Deventer is rommelig in de BAG. Op diverse plekken staan gesloopte panden nog gewoon in de BAG over de nieuwe heen.

Voordat ik aan dit verzoek ga voldoen, wil ik nog wel wat meer info.

Ik zie geen Christiaan Neefestraat in Amsterdam.
Volgens de website van AkzoNobel is het hoofdkantoor gevestigd aan de Strawinskylaan 2555
http://www.openstreetmap.org/#map=19/52.33992/4.87123&layers=N

De parkeergarage is volgens de BAG data in construction.

De Stibbe is gevestigd aan Strawinskylaan 2001
Volgens de BAG staat dit gebouw reeds sinds 1992

Voordat ik deze panden ga uploaden wil ik graag wel weten welke.
Zijn het de 3 panden die in het plaatje als “planned” zijn gemarkeerd?
Behoud de Akzo dan wel haar adres zoals op haar website vermeld?

PS. Natuurlijk mag iemand die kennis heeft van BAG import en lokale kennis ook de gewenste situatie aanpassen.

Dick, nog een poging. Had de construction panden niet meegenomen. Ook de veranderde shapes vervangen.

Heel fijn! Bedankt! :slight_smile:

Sander, bedankt!

Ik ben net even gaan kijken. De woningen staan er inderdaad.
De straat Gallierspoort bestaat nog niet echt. De wegen waarmee je een conflict had bestaan niet meer en deze heb ik net verwijderd.

Graag hernieuwde import Martinikerkhof 23 te Groningen-stad. Pand is bij verbouw tot hotel wat veranderd in contour (o.a. Gardepoort 1 opgeslokt).

@HenkL: even voor de zekerheid, is https://www.openstreetmap.org/way/189654495 nog steeds een fietspad onder het gebouw door (tunnel=building_passage)?

Albert, pad (onderdoorgang) is onveranderd. Is goed zo, bedankt!
Heb zelf nog paar details toegevoegd.

Nieuw verzoek:
herimport Grote Markt 4 t/m 18 te Groningen.

Enkele panden zijn samengevoegd en huisnummers iets veranderd.
Graag aanwezige tags voor winkels behouden, of eventueel ‘naar buiten’ verplaatsen (dan zet ik later e.e.a. wel weer goed).

Inderdaad, diverse panden waren samengevoegd, en huisnummers zijn wat veranderd.
De winkeltags zijn samengevoegd op de BAG nodes.

Grote Markt 20 moet nog worden gecontroleerd!
Coolcat is volgens haar website gevestigd op Grote Markt 20
Cosmo Hairstyling is volgens haar website ook gevestigd op grote markt 20

Nee, het zijn niet de panden op het plaatje. De Christian Neefestraat (sorry, een a’tje te veel) is in het verlengde van het Matthijs Vermeulenpad. Vanaf het station Amsterdam Zuid naar het westen doorlopend, over de Beethovenstraat heen, richting Beatrixpark. Het is een gloednieuwe straat die inderdaad nog niet op veel kaarten staat. Wel op OSM, natuurlijk :D.

In BAG vind ik de volgende info over het AkzoNobel gebouw:
ID 0363100012240149
ID 0363010012088072
ID 0363200012089429

Over het Stibbegebouw:
ID 0363100012243737
ID 0363010012087078
ID 0363200012088405
ID 0363300000006047

En (ik denk) over de eronderliggende parkeerruimte:
ID 0363100012240015
ID 0363010012066727
ID 0363200012066905

(sorry, het lukte me niet om handigere links naar de BAG info te vinden.

Het AkzoNobel gebouw aan de Strawinskylaan wordt per 31 januari gesloten, en krijgt (naar zeggen) een hotelbestemming. Met ingang van 4 januari wordt het Christan Neefestraat-adres het offici"ele adres van AkzoNobel in Amsterdam-Zuid.

Het Stibbegebouw aan de Strawinskylaan sluit pas veel later in 2016.

Commodoortje, als je nog meer info nodig heb, laat maar weten, hoor. Alvast bedankt voor je hulp!