JOSM, wie is wat aan het bewerken

Is er ook een richtlijn over wie wat doet met JOSM in 1 plaats. Ik heb gisteren in mijn woonplaats Gorinchem het oude gedeelte van mijn wijk in kaart gebracht met JOSM en allerhande onnodige nodes verwijdert maar vanmiddag waren er weer een aantal straten met dubbele segmenten.
Inmiddels heb ik die weer verwijdert. We zijn nu met z’n drieen voor zover ik het kan zien die met gorinchem bezig zijn, misschien is enig overleg wel handig.

Heb overigens gisteren pas ontdekt dat je je naam kan toevoegen aan je werk maar dat moet je blijkbaar doen nadat je bvb een straat hebt ingetekend. Is er soms een instelling dat die naam er automatisch bij komt te staan?

Nee, hier zijn geen richtlijnen voor. Beste is om te proberen de wijzigingen te coordineren.

Lijkt mij het verstandigst om een email te versturen naar de Nederlandse mailinglist waarin je de andere mappers oproept om contact me jou op te nemen (veelal door een reply te sturen) en vandaar uit de dingen te coordineren. Daarnaast kun je een wiki pagina aan jou stad wijden zodat die in deze lijst verschijnt en vandaaruit te communiceren.

Ik neem aan dat je de ‘Created_by’ tag bedoelt. Deze is bedoeld voor de editor naam (bijv. JOSM, merkaator, Potlatch) en niet jou gebruikersnaam. In de database is jou naam al verbonden met de edits die je gedaan hebt, alleen kun je die data niet zo terugvinden. Die functionaliteit moet nog eens gemaakt worden. Het beste is dus de acties te coordineren via de mailing list.

Edit: Ik zie dat je al een email had verstuurd voordat ik had ge-replied, prima!