Brug tijdelijk bruikbaar voor wegverkeer

Tijdens mijn afgelopen vakantie kwam ik in duitsland een brug tegen die maar tijdelijk bruikbaar was voor wegverkeer.
Te weten
Di-Do tussen 10:00 en 17:00, Za-Zo 10:00-18:00 tussen 1 April en 30 Sept
Di-Do tussen 10:00 en 17:00, Za-Zo 10:00-17:00 tussen 1 Okt en 31 Mrt

De brug is getagged met

access: conditional = no @ (00:00-10:00, 18:00-24:00)
note:= maandag en vrijdag dicht

Uiteraard was ik daar op een maandag rond 16:00 en de route op de gps werd ook gelegd via de brug.

De vraag is nu, doet de kaart/gps hier iets mee en zo ja hoe tag ik hem dan zodat je niet over de brug wordt gestuurd op maandag en vrijdag en buiten de aangegeven uren.
Is het volgende misschien een betere manier?

Time & Date: Use the standard syntax of the opening_hours=* tag. If the time condition includes semicolons (“;”) the condition must be enclosed by brackets. E.g. (Mo-Fr 07:00-19:00), (sunrise-sunset) or (Jan-Mar).
en wat betekend dit dan?
If the time condition includes semicolons (“;”)

In de huidige tag heb ik iig 18:00 in 17:00 verandert, leek me toch wat handiger voor het geval er iets mee gedaan wordt in de kaart

Goeie vraag, ik zag je post ook al op http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=29&t=46176 :slight_smile:
Met die tijdelijke toegangsregels kan mijn OFM helaas niets. Het is open of dicht. Garmin zou dat mogelijk wel kunnen, maar we weten helaas niet hoe.

Je zou de tag nog kunnen uitbreiden met

access: conditional = no @ (00:00-10:00, 18:00-24:00;Mo;Fr)

o.i.d., weet niet zeker of dit de juiste notatie is en of er uberhaupt routers zijn die hiermee kunnen omgaan (osmand?).

Btw ik zie daar een los hek in het water liggen, beter die op de weg vastzetten? En moet dat geen barrier= lift_gate zijn ipv gate?
http://www.openstreetmap.org/way/33099923#map=18/53.82015/9.04001&layers=N

De enige mogelijkheid om dit op de OFM te laten zien is deze:
Dit had ik al voor fietspaden maar niet voor overige wegen, heb dat aangepast.

Met maandag en vrijdag toegevoegd mis je nog het uur verschil tussen 17:00 en 18:00 afhankelijk van de maand.

access: conditional = no @ (00:00-10:00; Apr-Sep: 18:00-24:00; Oct-Mar: 17:00-24:00; Mo; Fr)

Je zou ook nog het jaartal in moeten verwerken, want het is geen terugkomend gebeurtenis.

Na de tijd is de tag overbodig, maar bij niet op tijd weghalen heeft het volgende jaar geen invloed op routering.

Waaruit maak jij op dat het geen terugkomende gebeurtenis is?

Lijkt me ook een structurele situatie zie http://www.wsa-cuxhaven.de/wasserstrassen/Oste/Oste-Sperrwerk/Brueckenschliesszeiten/index.html

Ik heb de situatie niet bekeken maar de topic opener heeft het over tijdelijk en tijdelijk is niet structureel.
Of ik heb het verkeerd gelezen/begrepen.

Je kunt tijdelijk ook lezen als “op beperkte tijden” :slight_smile:

Ach, je reageert wel eens vanuit een ingeving en dan komt de discussie, :D.
Hiervoor was ik net aan het kijken naar openingstijden en de verschillen tussen de jaren, hoe dit aan te geven. Maar dat is hier off topic.