verkeerde route osmand

Hier heeft osmand me een keer verkeerd laten rijden. net nog getest met de osmand update van 7 feb.

Hoewel de wegen daar technisch gezien correct zijn ingetekend is het toch niet echt de bedoeling dat je bovenaan de afrit rechtdoor rijdt.

Weet iemand raad?

het is een probleem dat recent is toegevoegd want ik heb de versie van 11-11-14 en daar gaat hij gewoon over de snelweg.
en ook osrm doet het goed daar.

het enige dat ik kan bedenken is de turn:lanes tag die een segment na de afslag zit. en anders moet je de developer benaderen.

Ik ben op 10-12-14 daar verkeerd gereden. en ik weet vrij zeker dat ik toen de laatste update gebruikte.

Ik heb de turn:lanes tag zelf toegevoegd in de hoop dat dit het op zou lossen.

Ik heb

highway=primary
lanes=1
turn=left

toegevoegd aan het segment tussen af- en oprit.

Ik kan in de buurt ook geen wegen vinden die zijn aangepast tussen 11-11-14 en 10-12-14.

maar waarom wil hij überhaupt naar boven?
laat ik mijn kaarten is updaten en kijken of dat het dat ook bij me voorkomt.

Ik heb net geüpdatet en ik heb het probleem niet.
Heb je iets in je wegen vermijden staan?

Als het probleem is dat Osmand niet op de snelweg wil blijven dan kan ik melden dat bij mij in zowel de laatste market versie als in de nightly build (gisteren) en de kaart van 22/2 het goed gaat. Als ik laat routeren vanaf de afrit dan gaat ie in beide versies gewoon rechtdoor de oprit op. Ik heb in het verleden (maar weet niet meer of dat de nightly of de market versie was) wel vaker rare routes gehad. (afrit nemen en vervolgens de oprit op) maar hier gaat het nu goed. We zijn niet de enige want op het Osmand forum is dat al vaker gemeld. Het probleem was (of is?) dat het soms korter is om de afrit en de oprit te nemen terwijl natuurlijk niemand dat wil.

Ik heb m’n osmand en m’n kaart ook geüpdatet en het probleem is idd weg

Das mooi. Het viel met wel op dat de kaart van vandaag toch gebaseerd is op data van enige weken geleden. Een aantal edits bij mij van 2 weken terug zijn nog niet opgenomen. Wel vreemd want over het algemeen zijn de kaarten wel recent.

Apart dat routeren over de parallelbaan & af-/oprit nog steeds gebeurd. Ik had twee maanden geleden een bug-report bij OsmAnd ingeschoten. De routing-tabel bevatte toen dat links gelijkwaardig waren aan de hoofdwegen. Een kortere route over de parellelbaan werd dus altijd aangeraden, ik had er last van bij Zwolle op de A28.
Misschien is er iets teruggedraaid in die aanpassing: https://code.google.com/p/osmand/issues/detail?id=2510

Martien Sch, het is de binnenbocht en je mag ook daar 100 km. Je hebt hooguit last van in- en uitvoegers, dus mogelijke vertraging. Plan ook eens A1 thv Apeldoorn, Deventer - Apeldoorn-Oost ook zo’n parallelle binnenbocht, vice versa kan de parallelbaan thv A50 bij grote drukte sneller (ongestoorde doorreis en toch buitenom) zijn.