Mapillary

Was even zoeken maar het staat dus hier:
https://github.com/SanderH/mapillary_localization/commit/5708be68410f7429f657d456ac9a5135dc102ad0

Nog wat kleine verbeteringen
r32: creëer
r55: Gebrachte is met enkele t
r136: Zend je gemaakte opeenvolging naar Mapillary
r140: geüpload
r318 Uploaden naar Mapillary

Push zou ik niet letterlijk vertalen. Beter is “Uploaden/Verzend naar Mapillary”

iemand zin in een spelletje?

OK, iets meer uitleg.
Je kan nu de verbeterde versie van Mapillary’s verkeersborden-feedback-systeem in competitieve vorm gebruiken. Ondertussen help je Mapillary aan data waarmee ze hun verkeersbord herkennende algoritmen me kunnen trainen zodat dit soort handelingen in de toekomst minder/niet meer nodig zijn. Tegelijkertijd mag je over alles wat je er niet aan bevalt hier (of in een nieuw issue) klagen.

Er is nu ook een afspeelknop geimplementeerd!

18 februari is er een grote update van de Android en iOS app uitgebracht.
http://blog.mapillary.com/news/2015/02/18/android-v10.html

Mocht je automatische updates niet hebben aanstaan, kunnen deze nieuwe ontwikkelingen zijn ontgaan.

Vanwege een recente wijziging in de google maps policy heeft Javawa Fotogeotag geupdate, v.3.1 gebruikt nu voor de calibratie van de beelden met je GPS data de satellietbeelden van Esri of de OSM kaart. Gebruikers van geosetter kunnen mogelijk ook geen google maps kaart meer zien vanwege dezelfde reden. Je moet dan in de instellingen de kaartverwijzing aanpassen naar http://www.geosetter.de/map_google.html

Heb net de nieuwe versie van Fotogeotag gedownload maar ik zie onder “corrigeer” nog steeds Googlemaps en Google Earth en nergens OSM. Doe ik iets fout?

Staat er wel versie 3.1. boven? Je hebt dan de keuze tussen kaart en google earth. Klik je op kaart dan krijg je een esri satellietkaart met daarin de keuze om te switchen naar de osm mapquest layer.

Nee, ik ben vergeten de menutekst aan te passen (gebruik ik zelf altijd het linker knopje, nooit het menu). Klik maar op die menu-optie, dan zul je vanzelf zien dat het geen Google Maps is :wink:

Het heeft niets met de policy te maken hoor, het is gewoon dat er wat wijzigingen aan de API zijn geweest die niet werken in de IE compatibiliteitsmodus (dat gebruikt de Windowsversie van FotoGeoTag). Als je webbrowser een beetje up-to-date is heb je er overigens geen last van.
FotoGeoTag was trouwens het laatste programma van mij dat nog Google Maps gebruikte voor de kaart; bij de andere was ik al eerder overgestapt naar Leaflet + OSM. (RTWtool, GMTK & JDM)

Ok, da’s duidelijk.
Die Leaflet/OSM layer is een nuttige uitbreiding voor het programma, want de Google Satellietbeelden zijn vaak erg gedateerd, veel nieuwe wegen staan er niet op. Bedankt voor de snelle fix!

Bedankt. Ziet er nu goed uit.

Ik ben met Brussel bezig en ik denk dat ik al veel verkeerd gedaan heb.
Ik ging ervan uit dat Mapilary zelf de beste instelling voor de smartphone foto’s koos.
Daar begin in nu aan te twijfelen.

Ik ga te voet op het voetpad langs de auto’s en richt mijn toestel lichtjes weg van de mensen die tegemoet komen.
Ik heb 1 onscherpe foto op 3. Die wis ik dan in “Review”.
Het is ook jammer dat het minimum interval op 2 seconden gebracht is.

Ik heb een Samsung S5. Indien ik het moet doen, wat zouden de instellingen zijn ? Nog tips ?
Ik wandel al met schokdempende loopschoenen.

Zo moeilijk is het niet om wazige foto’s te krijgen.
Er hoeft maar iets te bewegen met een iets te lange sluitertijd en het is al mis.
Schoenzolen maken niet veel uit als je zelf ook al voorwaarts beweegt en je onderwerpen ook.

Belangrijkste is dat je een dag uitkiest om de foto’s te maken dat er ruim voldoende zonlicht is. Dat zou de zo goed als alle onscherpte moeten uitbannen.
Afgelopen weekend met de fiets over de kasseien gereden. Stuiterde haast van de fiets, dus had het ergste verwacht, maar dankzij voldoende licht was de sluitertijd kort genoeg voor vrijwel perfecte foto’s.
Had ik echt niet moeten proberen op een bewolkte grijze dag in de schaduw. Dan neem ik niet eens meer de moeite om uberhaupt een poging te wagen.

Als bekijker van de tracks hebben wij graag scherpe foto’s.
Maar ik weet niet of M… echt scherpe foto’s nodig heeft voor haar toekomstplannen. Misschien kiezen ze er later de scherpste uit. Ik heb de indruk dat ze nu meer geïnteresseerd zijn in kwantiteit dan kwaliteit. Als we op zonnige dagen moeten wachten, dan kan het lang duren. Ik weet dat ze niet graag mensen op de straat zien, maar de drukte zegt ook veel over een straat (samen met het tijdstip).

Misschien dat de zon minder scheen in België maar dat viel deze (afgelopen) maand best wel mee qua zonnige dagen: :sunglasses:

Ik heb ergens gelezen dat ze overwegen om mensen lowres video te laten uploaden, dus ik denk dat je hier we eens gelijk in kan hebben.

Die mogelijkheid zit al in de meest recente versies van de app:

deze instelling is om low-res foto’s te nemen. wat ik heb gelezen ging over low-res video, dus kwantiteit over kwaliteit. dit ten behoeve van de 3d reconstructie waaraan ze werken

Herkenbaar voor mij. Ik gebruik Mapillary op een iPhone 6, een Galaxy S3 en een Galaxy S5. De iPhone is voor Mapillary de beste optie, met alleen een autofocus probleem bij nachtopnamen. De S3 heeft moeite met autofocus op een zwaar bewolkte dag. De S5 heeft regelmatig een probleem met autofocus (ik heb ook zo’n beetje 1 op 3 missers), ook als er redelijk wat licht is. Er wordt wel aan gewerkt, de vier dagen geleden verschenen 1.16 versie zou al wat beter moeten zijn: https://github.com/mapillary/mapillary_issues/issues/159