Nieuw hier

Hallo,

ik ben zopas begonnen met een account aan te maken op OSM.org. Ik heb een eerste wegje aangepast van onverhard naar betonnen fietspad. Ook een paar cafe-tjes bjgevoegd. Is er iemand uit mijn buurt (Kortenberg) die mijn wijzigingen in 't begin wat kan volgen en checken of ze correct zijn? Kan ik bvb zien wie het laatst een weg heeft aangepast endeze persoon zijn contactgegevens opzoeken?
Zit er ergens een goed gedocumenteerde handleiding, want ik zit op een fietsforum, en ik denk dat ik daar ook nog wel een paar personen warm kan maken om te helpen met OSM, mits een goede uitleg natuurlijk.
Ik gebruik nu www.openfietsmap.nl op mijn Garmin Edge 800. Zijn er voor Belgie nog andree OSM kaarten beschikbaar als fietser?

Alvast bedankt, Johan

PS: heb mij ondertussen al ingeschreven op de talk-be mailinglijst + wil misschien graag naar de meeting in Leuven komen. Is inschrijven verplicht en waar vind ik over deze meeting meer info?

Hello, I am new user, from Belgium. I drive very much, because I am professional busdriver - tourisme.
I am looking for map from Russia, how do I find, because my smartphone is giving me only maps from Europe ??

Thanks !

Tony

Hello Tony,

welcome to this forum. Let me first explain that this forum is about OpenStreetMap. This is a project were people collect geographical information into a database.
This database is then used by some software makers to make navigation software. You will find a list of such software at the wiki. On that page, click on the link representing the system of your mobile phone.
For Android phones the most popular application is OsmAnd.

Please note that you will typically have to install new navigation software, as the default navigation software (from Google or Apple) of your smartphone will not be able to use OpenStreetMap maps.