Hej Danmark

Hello Danish Community

Im Hans from Copenhagen, I’m working as system Administrator.

I love enthusiasts and now learning to become one :slight_smile:

Hello / Hej

From Marko
From Tyskland

I suport “OSM Transport Karte”

You can complete translate “OSM Transport Karte” in danish?

Best Regards

Hi / hej Hans and everybody else :slight_smile:

I’m Jan from Denmark. I’m 34 years old and I work for WhiteAway.com. I’m originally from Copenhagen (Amager) but live in Hornslet, close to Aarhus and Risskov where I work as an online marketing manager.

Feel free to tell a little bit more about yourself, everyone :slight_smile:

Hi there
I’m from Aarhus, but travel a lot around, and this streetmap is great for finding and pinning good places! :smiley:

Just added our address to the map, what a great service this is! thanks to Aarhus-onliner for showing it to me :smiley:

Hello!

I am René, also Denmark. I live in Kokkedal and have had great use for OSM maps - mostly on my Garmin GPS that I use for geocaching - by bike and car in Denmark and abroad. I am astonished as how detailed the Danish map is, and how easy it is to change small errors or add missing items.
I am still learning mapping concepts, but feel it’s getting better… (with 137+ edits it better be … )

I work in IT in a little outsourcing company just north of Copenhagen.

/rené

Hej / Hi,

I’m also from Denmark, Hørning to be more specific - close to Århus.

Loving the streetmap, excellent detail in the Danish map, super easy to find things.

Finaly got around to mapping our address :slight_smile:

Hi Everyone

I live near Ribe in southwest jutland. I’ve been on early retirement for many years and since I first discovered OSM in late 2009 I have gradually become very passioned about it and for long periods it has practically been a full time job for me. I tend to spend a lot of time checking new changes, looking for errors, adjusting (mainly) roads and generally polishing stuff, primarily in Denmark. If you edit anywhere in Denmark you’re almost bound to come across some of my work :slight_smile: and at this point I guess I’ve spent at least 5000 hours with JOSM (the advanced OSM editor), making me one of the absolute top contributors to OpenStreetMap. I also love making new gps traces by bike and foot, but unfortunately by now there’s little left to discover near me.

Occasionally I come across long distance cyclists coming through my area. Nowadays most of them use Garmin gps’s or smartphones loaded with some kind of OSM based solution and I love talking to these people and hearing how they make good use of the work I’ve done :slight_smile:

Most of the existing danish OSM community communicates through our mailinglist which is found here. A few of us like to lurk on the danish OSM IRC channel too.

Happy mapping

Hi! Jan Jægermark from Djursland here! Glad to be here :slight_smile:

Hello :slight_smile:

Alex from Frederiksberg. Live with my wife and two children :slight_smile:
Trying to learn more about OSM.

Nice to “meet” you all.

Hi Everyone!

This is Mia from Vejle, Jutland.

I’ve been adding stuff for almost half a year now, but this is my very first post in this forum. :smiley:

Peter from Skagen checking in - been using OSM (and the like) for at least 5 years now. Nice to meet you all :slight_smile:

Hi Morten & Katya from center of Jutland. Working as a teacher and self-employed on our site Mors Univers. Nice to meet you all

Hej. Jeg installerede “StreetComplete” for 5 dage sigen efter jeg havde hørt om den i Anders Kjærulffs podcast. Mine første tilføjelser til OSM ligger dog mange år tilbage, hvor jeg fik enkelte skovstier og lidt veje ind fra min cykeltur mellem København og Hillerød - det var før man kunne bruge satelitdata til at lave OSM udfra. Jeg vil umiddelbart gætte på omkring 2006? Jeg er stor tilhænger af Open Source, og har kørt Linux siden 1999.

Ud over at være datalog er jeg også rytter. Så ud over at taste ind hvad jeg kan med “StreetComplete” overvejer jeg at lave OSM brugbar til at ride ud fra i de områder hvor jeg rider, hvis man ikke har GPS. Fx bare et printet kort (nogen gange deltage jeg i konkurrencer hvor man rider ud fra kort). Her er det vigtigt at topologien er i orden, og ikke bare at tingene passer nogenlunde med GPS-koordinater. Fx hvis der er tegnet en sti der går ind igennem et skovstykke, duer det ikke hvis stien i virkeligheden ligger på grænsen mellem skovstykket og en mark. Derudover er det vigtigt med hvilket underlag der er på stierne, hvis man vil finde gode steder at galopere.

Jeg er Povl fra Brabrand.
Er kommet på igen, fordi der er lavet nye stier i True Skov som ikke er langt fra hvor jeg bor.
Har løbet O-løb som barn, været med til at lave O-kort. Og synest GPS er spændende. Har en F9P hjemme som referencemodtager, så den er mapper sub cm^3 nøjagtig sammen med kommunens test-reference.
Har lavet lidt tidligere. Har lige lagt det første stykke af en ny sti ind, baseret på GPS løbeur. Er ikke 100% tilfreds med koordinater sammenholdt med luftfoto.

Har en ublox M8T jeg kan tage med koblet op med en Pi Zero W, og få sub-10cm nøjagtighed.

Hej - Ture fra Nordjylland - er egentlig herinde fordi ingen gad tegne uden for byerne og slet ikke i det nordlige jylland. Nu hvor nordlylland er ved at være færdig (med hjælp fra andre og specielt OSMVIBORG) så må vi hvilken landsdel der skal have gårde på kortet :slight_smile: